Škoda představí na autosalonu v Paříži v říjnu 2018 novou variantu kompaktního SUV Karoq se sportovním naladěním designu a jízdní dynamiky. Exkluzivně dostane Škoda Karoq Sportline i nejsilnější benzinový motor o výkonu 140 kW (190 k).
V roce 2017 představený model Škoda Karoq je druhým modelem SUV-ofenzívy automobilky Škoda, který přenesl moderní designový jazyk i do segmentu kompaktních SUV. Škoda Karoq nabízí inovativní technologie, jako je virtuální kokpit nebo bezdrátové nabíjení mobilních zařízení. V oblasti konektivity nastavuje Škoda Karoq nová měřítka ve své třídě. K infotainment systémům si zákazníci mohou pořídit balíček služeb Škoda Connect zahrnující Infotainment Online, Care Connect a Tísňové volání. Typicky pro značku Škoda pak model Karoq nabízí navzdory kompaktním vnějším rozměrům velkorysý vnitřní prostor pro pět cestujících a jejich zavazadla.
Čtyři motory a volitelný pohon všech kol
Pro nově přicházející sportovnější variantu nabídne Škoda čtyři efektivní a ekologické motory. Exkluzivně v rámci modelové řady Karoq bude pro Škoda Karoq Sportline k dispozici motor 2,0 TSI 140 kW (190 k) s pohonem všech čtyř kol a převodovkou DSG. Pro benzinový motor 1,5 TSI110 kW (150 k) s pohonem předních kol Škoda nabízí kromě manuální převodovky také sedmistupňovou převodovku DSG ve volitelné kombinaci s pohonem všech čtyř kol.
V nabídce pro model Škoda Karoq Sportline budou i dva dieselové agregáty. U motoru 2,0 TDI s předním náhonem a výkonem 110 kW (150 k) je k dispozici standardně dodávaná manuální šestistupňová převodovka. Pohon všech kol je pro tento model k dispozici volitelně, na přání i v kombinaci se sedmistupňovou převodovkou DSG. Silnější varianta motoru 2,0 TDI 140 kW (190 k) bude dodávána se sedmistupňovou převodovkou DSG a pohonem všech kol.
Sportovní vzhled venku i uvnitř
Sportovní duch vozu Škoda Karoq Sportline je zřejmý na první pohled. Upravené nárazníky a exkluzivně dodávaná černě lakovaná 18-palcová kola z lehkých slitin „Mytikas“ odlišují model od běžného provedení. Na přání jsou k dispozici také 17-palcová kola „Ratikon“ nebo 19-palcová kola „Vega“, oba typy v černé metalické barvě. Elegantní dojem umocňuje také obložení spodní hrany dveří v barvě karoserie a v černé barvě, tónovaná skla a černé střešní nosiče. Přední blatníky jsou zdobenyplaketami Sportline.
V interiéru okamžitě upoutají pozornost černá sportovní sedadla se stříbrnými kontrastními švy. Jsou potažena trojvrstvou tkaninou Thermoflux. Díky vyšší prodyšnosti nabízí cestujícím zejména v létě mimořádný komfort i při dlouhém cestování. Multifunkční sportovní volant je potažen perforovanou černou kůží a švy jsou stříbrně. Efektní a současně funkční pedály jsou vyrobené z nerezové oceli. Sportovnímu vzhledu rovněž přidává černá stropnice, černé obložení sloupků a LED balíček vnitřního osvětlení.
Volitelně s digitální přístrojovou deskou
Na přání bude Škoda dodávat zákazníkům vůz Karoq Sportline s virtuálním kokpitem. Ve verzi Sportline si řidič může kromě čtyř stávajících vybrat i nové páté uspořádání displeje, které umožňuje zobrazit otáčkoměr a aktuální rychlost uprostřed. Díky LTE-modulu a WLAN-hotspotu jsou cestující ve voze Škoda Karoq ‚vždy online‘. Nastavení vozu může řidič libovolně měnit prostřednictvím výběru jízdního profilu, elektronická kontrola stability ESC nabízí dvě úrovně nastavení.
Jako každý vůz s okřídleným šípem ve znaku, dostala i Škoda Karoq Sportline řadu Simply Clever prvků a odkládacích prostor. Volitelné elektricky ovládané zadní výklopné dveře zavazadlového prostoru s funkcí tip-to-close se otevírají a zavírají stisknutím tlačítka nebo mírným tlakem na otevřené dveře; na přání umožňuje virtuální pedál pod zadním nárazníkem otevření dveří zavazadlového prostoru intuitivním pohybem nohy. Škoda nabízí pro zavazadlový prostor variabilní podlahu. Síťové kapsy na vnitřní straně opěradel předních sedadel a středové konzole usnadňují každodenní život, podobně jako odkládací prostor pro drobné mince a parkovací karty na straně řidiče nebo držák pro multimediální zařízení.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?