Mercedes-Benz třídy G původně vznikl jako nebojácný dobyvatel divoké přírody, ovšem s postupem času se začal stávat spíše módní záležitostí. Minulá generace se proto dočkala řady zvláštních úprav, mezi kterými nechyběly ani skutečně výkonné modely. S novou generací pak tahle tradice rozhodně nekončí.
Sportovní divize Mercedes-AMG totiž představila novou generaci modelu G63, která je poháněn osvědčeným motorem. Jedná se totiž o 4.0 litrovou dvakrát přeplňovanou V8, která nabídne výkon 585 koní a točivý moment úctyhodných 850 Nm, kterého dosahuje v rozmezí 2500 až 3500 ot./min..
Motor je připojen k nové devítirychlostní automatické převodovce, se kterou zvládne tenhle tank akcelerovat z 0 na 100 km/h za neuvěřitelných 4.5 sekundy. Maximální rychlost je omezena na 220 km/h, nicméně zákazníci si mohou připlatit za tzv. "AMG Driver" balíček, který jim odemkne maximální rychlost až k 240 km/h.
Podobně jako u dalších modelů AMG 63,i v tomto případě je využito řešení, kdy jsou turbodmychadla umístěna "uvnitř" vidlicového motoru, což kromě úspory místa v motorovém prostoru pomáhá i s lepší reakcí na plyn. Mercedes navíc myslel i na spořílky, takže v rámci úspory paliva je motor schopen odpojit některé válce.
Aby si vůz s podobným přívalem výkonu poradil, dostal od AMG vyztužené šasi s novým pohonem všech kol AMG Performance 4Matic, který rozděluje výkon 40:60 v prospěch zadní nápravy. Nové G63 by tak mělo být obratnější a neměla by mu chybět ani dostatečná trakce.
Navzdory městskému vzhledu a převážně silničnímu využití však automobilka slibuje, že nové AMG G63 si udrží všechna své terénní schopnosti. Stále se tak honosí třemi uzavíratelnými diferenciály, redukční převodovkou a terénními režimy pro jízdu v písku, ve skalách a na sněhu.
Zvenčí poznáte nový nejvýkonnější off-road německé automobilky podle přepracované masky chladiče a upraveného nárazníku, který má zvětšené otvory pro přívod vzduchu. Nechybí ani LED světlomety, rudě lakované třmeny brzdičů nebo 22-palcová hliníková kola. Za příplatek navíc můžete dostat tzv. "Night package", v rámci kterého získáte zatmavená přední i zadní světla, blinkry a okna zadních dveří.
Nový Mercedes-AMG G63 se poprvé široké veřejnosti představí na autosalonu v Ženevě. Objednávky bude automobilka přijímat od 18. března a svých vozidel se zákazníci dočkají cca v červnu. Zákazníci z USA si však budou muset počkat až ke konci roku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?