Nový Mercedes třídy G? Ze svých dovedností nic neztratí, ba naopak

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 4. ledna 2018, 11:06 Google+

Představení nové generace legendárního terénního vozu Mercedesu-Benz třídy G se má uskutečnit již za pár dnů, takže není žádným překvapením, že automobilka zvyšuje napětí postupným uvolňováním nových informací. Ty poslední nám pak naznačují, že navzdory mnohým obavám neztratí nové Gčko nic ze svých dovedností a i nadále by mělo patřit k tomu nejlepšímu mimo zpevněné povrchy.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nový Mercedes-Benz třídy G 2019

Nový Mercedes-Benz třídy G 2019 | foto: Mercedes-Benz

Sdílejte článek

Ačkoliv je vzhled nového Gčka stále maskován foliemi, jeho charakteristické hranaté tvary zůstaly zachovány. Pod starou tváří se však ukrývá zcela nová technika, na jejímž vývoji se podíleli i technici z divize AMG, kteří už mají zkušenosti i z extrémních přestaveb minulých generací.

Nový vůz tak dostal nové přední nezávislé zavěšení i zcela nově vyvinutou zadní tuhou nápravu. Během jízdy v terénu navíc každého jistě potěší, že světlá výška narostla o 6 milimetrů na konečných 241 milimetrů. Zvedly se však i hodnoty brodění a to o 10 centimetrů. Nově tak Gčko překoná vodu i bláto až do 70 cm.

Jak už se dalo očekávat, i noví generace bude pokračovat v tradici klasického žebřinového rámu, tří uzávěrek diferenciálů a redukční převodovky. Navíc přibyl i speciální jízdní režim G-Mode, který se automaticky aktivuje při uzávěrce kteréhokoliv diferenciálu nebo využití redukce. Díky němu následně ztuhne celý podvozek a upraví se akcelerace i řízení vozu, čímž by se měly zvýšit schopnosti vozu v terénu.

Nový Mercedes-Benz G v akci (0:36) | zdroj: youtube.com

Další novinkou bude přítomnost devítistupňové automatické převodovky, která byla naladěna pro specifické potřeby nového vozu. Automobilka tak slibuje rychlejší odezvu a kratší řazení, což by se mělo příznivě projevit na spotřebě i zážitcích z jízdy.

V základní konfiguraci bude posílat vůz 40 % výkonu na přední nápravu a 60 % na nápravu zadní. K dispozici budou 18 palcové terénní pneumatiky i kamerový systém s HD rozlišením pokrývající 360° okolí vozu. Na panelu infotainmentu tak uvidíte všechny překážky ve vašem okolí, stejně jako uzavřené diferenciály, natočení řízení, kompas nebo náklon vozu.

Automobilka také uveřejnila, že během testování překonal vůz více než 2000 kilometrů na náročné testovací trati Schöckl, která se nachází v 1445 metrů vysokých horách poblíž rakouského města Graz, kde se ikonický off-road vyrábí už celá desetiletí. Jeden testovací okruh přitom měří 5,6 kilometru a vůz si během něj musí poradit s 60% stoupáním a 40% klesáním. Ačkoliv to zní nesmírně obtížně, nové Gčko si prý s tratí poradilo snadněji a pohodlněji než kdy dříve.

Na celkový obraz nového modelu a zbývající informace si však budeme muset počkat až na severoamerický mezinárodní autosalon, který sice začíná už 14. ledna, nicméně nový Mercedes se představí až o den později.

Vytisknout

Diskuze: Nový Mercedes třídy G? Ze svých dovedností nic neztratí, ba naopak

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Speciální Ford Mustang s kompresorem Saleen se proměnil v pekelně rychlý stativ

Záhadný Mustang z Need for Speed? Vznikl s jediným účelem, teď je na prodej…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud