Automobilka Aston Martin varovala britské poslance, že by tzv. Brexit mohl za určitých okolností vyústit v odchod značky z Velké Británie. Vše záleží na tom, zda se podaří do března 2019 dohodnout smlouvu o odchodu Spojeného království z EU.
"Jsme britská společnost, naše vozy vyrábíme exkluzivně ve Velké Británii a budeme v tom pokračovat," prohlásil finanční ředitel automobilky Mark Wilson. "Opětovná certifikace, ať už je to v USA, Číně či v EU by ovšem zastavila naši produkci. Všechny nové automobily ve Spojeném království musí získat povolení od Automobilové certifikační agentury, což automaticky znamená schválení pro EU. To po březnu 2019 nebude možné a nikdo neví, jaký systém bude po tomto datu platit," uvedl Wilson.
"My pracujeme se sedmiletým produkčním cyklem. Do nového cyklu investujete minimálně tři roky dopředu a okolo 60 procent našeho dodavatelského řetězce pochází z EU, zbytek je z Velké Británie. Nyní procházíme tímto důležitým obdobím a rozhodujeme se, jak budeme do tohoto řetězce investovat. Tato rozhodnutí přijímáme každý den a čekáme na výsledek, proto nám jde v první řadě o srozumitelnost," dodal finanční šéf Aston Martinu.
Aston Martin připravuje otevření nové továrny v jižním Walesu, kde bude vznikat nové SUV DBX. Pro politiky bylo na počátku letošního roku zajímavé, že druhý výrobní závod Aston Martinu přinese oblasti 4000 nových pracovních míst. Jakákoli nejistota okolo výroby nového vozu, která začne po roce 2020, by pro místní oblast znamenala doslova katastrofu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?