Husar 4x4: Česko-polský obrněnec sází na Tatrovácký podvozek

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 15. září 2017, 14:30 Aktualizováno 15.9.2017, 14:57 Google+

Na nedávno ukončeném veletrhu obranných a bezpečnostních technologií MSPO 2017, konaném v polských Kielcích, se mimo jiné představilo i obrněné vozidlo Husar 4x4, za jehož vznikem stojí spolupráce české společnosti Tatra Defense Vehicle (TDV) a polské firmy H. Cegielski-Poznań. O tomto novém Tatrováckém počinu informovaly Armádní Noviny, které také přinesly řadu technických informací.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nové obrněné vozidlo Husar 4x4 stojí na podvozku Tatra

Nové obrněné vozidlo Husar 4x4 stojí na podvozku Tatra | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Taktické obrněné vozidlo Husar 4x4 nabízí díky tatrováckému podvozku se systémem vzduchového odpružení skvělou průchodnost terénem i vynikající variabilitu. Světlá výška vozu (390 mm) se totiž dá jednoduše regulovat v rozmezí - 120 až + 90 mm.

Tato variabilita nabízí hned několik výhod. Při maximální výšce (až 480 mm) bude snazší překonávat náročnější terén a zároveň dojde k snížení rizik v případě výbuchu miny či nástražného výbušného zařízení. Naopak v nejnižší konfiguraci (až 270 mm) se bude s vozem lépe cestovat po zpevněných komunikacích a snazší bude i jeho transport.

Pokud se ale s Husarem vydáte do terénu, nezaskočí vás kolmá překážka vysoká až 0,5 m, příkop široký 0,9 m a brodit se můžete dokonce až do hloubky 1,2 metr.

Kromě  léty prověřené koncepce podvozku Husar nabídne i pancéřovanou kabinu, která plní parametry balistické ochrany na úrovni 3. Pro představu, Husar by měl odolat i nábojům ráže 7,62×51 mm vystřeleným ze vzdálenosti 30 metrů. Podlaha vozu pak splňuje protiminovou ochranu na úrovni 2, tedy odolnost proti výbuchu o ekvivalentu 6 kg TNT.

Prázdné vozidlo váží 11.000 kilogramů, v bojové verzi s posádkou, palivem, municí a veškerým vybavením se váha vyšplhá na 13.500 kg. Podvozek ovšem snese zatížení až 15.000 kg, díky čemuž může být Husar vybaven řadou bojových systémů, případně celá jeho kabina může být přepracována dle přání zákazníka.

Co se motoru týče, nalezneme pod kapotou americký diesel Cummins 6.7 litru o výkonu 210 kW (285 k). O přenos výkonu na všechna čtyři kola se stará šestistupňová automatická převodovka. Díky 150 litrové nádrži se dojezd vozidla po zpevněné komunikaci odhaduje na 500 km, v terénu se pak bavíme o cca 300 kilometrech. Zrychlení sice neznáme, ovšem maximální rychlost by měla činit až 110 km/h.

Vůz vystavený na polské akci pojme až 6 vojáku a vybaven byl dálkově ovládanou věží Gladius 12, která může být osazena kulomety ráže 7,62 mm, 12,7 mm nebo granátometem ráže 40 mm. Zbraň, včetně pozorovacích systémů, má na starosti střelec sedící vpravo vzadu.

Není překvapením, že se Husar ukázal právě na této akci. Polská společnost H. Cegielski-Poznań se totiž snaží s tímto vozem uspět ve výběrovém řízení polské armády na pořízení několika stovek obrněných vozidel s pohonem 4x4, která mají mimo jiné nahradit zastaralá sovětská BRDM-2, jak informovaly Armádní noviny. Husar je ovšem víceúčelovým strojem, který by díky své variabilitě mohl časem zaujmout například i policii v rizikových částech světa.

Vytisknout

Diskuze: Husar 4x4: Česko-polský obrněnec sází na Tatrovácký podvozek

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Honda CMX 1100 Rebel

Je to Rebel! Honda představila nový model CMX1100 Rebel

Peugeot Landtrek

Nový pickup Peugeot Landtrek ameriku, my v Evropě máme pravděpodobně smůlu

Pandur II pro Ačr

Armádní zakázka na Pandury rozpumpovala českou ekonomiku, z jedné vynaložené koruny se stanou tři

Volkswagen vybudoval nový větrný tunel v hodnotě 2,5 miliardy korun

Co jsme ve škole nenáviděli, jezdí s námi denně v autech, tvrdí uznávaný profesor

Toyota začíná testovat systémy autonomního řízení v ostrém provozu v Bruselu

Toyota si nechává patentovat převratný systém tankování a dobíjení automobilů

DS3 Crossback E-TENSE

Vyplatí se jet po dálnici za kamionem? Pokus číslo 3

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Škoda začala v Boleslavi montovat svoji novinku, pořídila linku v ceně 700 vrcholných Kodiaqů

Volkswagen Tiguan

Volkswagen výrazně zlevnil. Vyžaduje ale jiný přístup kupujících

Tatra Force 8x8

Tatry nejsou jen T 815 pro stavby a hasiče, ale i armádní speciály do nesjízdného terénu a bojů

Volkswagen slibuje, že ID.4 se snadno řídí ve městě, na okresních silnicích i na dálnici

Těžké a vysoké SUV ID.4 a skvělé jízdní vlastnosti? Volkswagen prozradil, jak to zařídil

Peugeot 2008 GT Line

Test Peugeot 2008 GT-line 1,5 BlueHDi 130 EAT8, naftový lvíček boduje vzhledem jak zvenčí, tak zevnitř

Sbarro Super Eight

Nejšílenější Hot Hatch osmdesátek? Zřejmě Sbarro Super Eight s motorem V8 od Ferrari

Peugeot 4008 a 5008

S čím se Peugeot pochlubí na autosalonu v Číně? My už to vime

Ford u nás nabídne špičkový Mustang Mach 1 s osmiválcem 5,0 l a manuální převodovkou za 1 649 900 Kč

Ford Mustang Mach 1 s V8 a 460 koňmi bude i v Česku. A za atraktivní peníz

Výroba modelu ŠKODA OCTAVIA v Mladé Boleslavi

VIDEO: Montáž Škody Octavia v Mladé Boleslavi. Tohle zůstává kupujícímu skryté

reklama

Doporučujeme

Speciální kočárek Land Rover iCandy Peach All-Terrain Special Edition

Znáte kočárek Land Rover? Než ho splatíte, naučí se vaše dítě chodit

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Vyplatí se jet po dálnici za kamionem? Pokus číslo 3

  2. Ford Mustang Mach 1 s V8 a 460 koňmi bude i v Česku. A za atraktivní peníz

  3. Volkswagen výrazně zlevnil. Vyžaduje ale jiný přístup kupujících

  4. Test Peugeot 2008 GT-line 1,5 BlueHDi 130 EAT8, naftový lvíček boduje vzhledem jak zvenčí, tak zevnitř

  5. Škoda začala v Boleslavi montovat svoji novinku, pořídila linku v ceně 700 vrcholných Kodiaqů

  6. Nejšílenější Hot Hatch osmdesátek? Zřejmě Sbarro Super Eight s motorem V8 od Ferrari

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud