Motoristé, kteří touží po Golfu, ale požadují vyšší polohu sedadel, variabilitu a ještě více prostoru, se od poloviny roku 2014 rozhodují pro Golf Sportsvan. Volkswagen poprvé představí toto kompaktní MPV v modernizované podobě na mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem (12. až 24. září 2017). Po technické stránce se nový Golf Sportsvan vyznačuje mimo jiné třemi novými zážehovými jednotkami TSI, rozšířenou nabídkou asistenčních systémů, novou generací informačních a zábavních systémů (vrcholná verze s ovládáním gesty) a ještě širší sériovou výbavou. Vizuálně Golf Sportsvan okamžitě zaujme precizním designem s ještě ostřejšími rysy.
Po modelové řadě Golf modernizuje Volkswagen také model Golf Sportsvan. Ještě preciznější design nového modelu Golf Sportsvan působí nyní ještě silnějším dojmem. Mezi stylistické změny patří nově navržený nárazník, nové halogenové světlomety s diodami LED pro denní svícení, světlomety LED místo xenonových světlometů a pro všechny verze sériově dodávané zadní světlomety LED.
Modernizaci exteriéru završuje pět nových typů kol z lehké slitiny (průměr ráfku 16, 17 a 18 palců) a barvy karoserie, jako je nový odstín červená Cranberry. Interiér zušlechťují nová ozdobná obložení, tkaniny a čalounění sedadel kůží.
Modernizovaný Golf Sportsvan se může pochlubit především technickými inovacemi. V tomto ohledu stojí za mimořádnou pozornost pro model Golf Sportsvan nově dodávaný informační, zábavní a navigační systém „Discover Pro“ s 9,2“ displejem, který lze ovládat také prostřednictvím gest. „Discover Pro“ již nemá obvyklá tlačítka a ovládací prvky. Dotykové ovládání probíhá prostřednictvím displeje a pěti kapacitních polí na levém okraji nového informačního a zábavního systému.
Volkswagen navíc nabízí v aplikaci „Media Control“ rozhraní pro připojení tabletů (a chytrých telefonů) k informačnímu a zábavnímu systému. Pomocí aplikace lze mnoho funkcí informačního a zábavního systému komfortně ovládat na tabletu – bez ohledu na místo uvnitř vozidla, kde cestující sedí. Tablet se připojí k informačnímu a zábavnímu systému „Discover Media“ nebo „Discover Pro“ jednoduše prostřednictvím hotspotu WLAN.
Volkswagen připravil pro Golf Sportsvan také balíček služeb „Security & Service“. Řidič si tak může vyžádat pomoc v nejrůznějších situacích. Mezi nejzajímavější patří služby „Automatické oznámení o nehodě“, „Nouzové volání v případě poruchy“ nebo „Plánování termínu servisní prohlídky“ (sjednání termínu pro pravidelnou údržbu v servisu).
Ještě vyšší úroveň bezpečnosti a komfortu poskytují cestujícím v modelu Golf Sportsvan nové asistenční systémy, jako jsou funkce rozpoznávání chodců (součást systému Front Assist včetně funkce nouzového brzdění City), asistent pro jízdu v popojíždějící koloně (částečně automatizovaná jízda v dopravní zácpě rychlostí až 60 km/h), asistent pro stav nouze, nejnovější generace parkovacího asistenta a systému pro preventivní ochranu cestujících, jakož i Trailer Assist (včetně parkovacího asistenta), který usnadňuje couvání s přívěsem.
Optimální nabídku motorů tvoří tři technicky vyspělé zážehové motory TSI a dva úsporné vznětové motory TDI. Dvě výkonnější jednotky TSI jsou navíc vybaveny aktivním systémem deaktivace válců, který za definovaných provozních podmínek deaktivuje dva ze čtyř válců, čímž snižuje spotřebu paliva a emise.
Předprodej modernizovaného modelu Golf Sportsvan bude v Německu zahájen letos na podzim, v ostatních zemích včetně České republiky bude následovat.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?