Ačkoliv má mnoho lidí značku Mercedes Benz stále spojenou jen s nudnými luxusními limuzínami pro papaláše nebo diktátory třetího světa, automobilka se nikdy nebála udělat ani pořádný sportovní nástroj. A ten poslední by mohl v Británii ohrozit i Mazdu MX-5 RF.
Mercedes SLC a Mazda Mx-5 RF totiž budou cílit na stejného zákazníka. Tím bude člověk, který si touží vychutnávat jízdu v otevřeném dvousedadlovém voze a zároveň chce mít možnost se uzavřít do kupé s pevnou střechou.
Oba vozy totiž nabízejí pevnou stahovací střechu. Ovšem zatímco Mazda Mx-5 RF umí odstranit jen vrchní díl střechy, Mercedes SLC dokáže stáhnout střechu celou. A to i během jízdy do rychlosti 40 km/h.
Co se ceny týče, základní model Mercedesu SLC 180 s motorem 1.6 turbo o výkonu 115 kW (156 koní) vyjde zákazníky v Anglii na 32,039 liber (1.016.000 Kč). To je o 8644 liber (274.000 Kč) více než základní varianta Mazdy Mx-5 RF.
Mercedes už však potvrdil, že během zavádění modelu na britský trh nabídne zákazníkům výhodnější financování, tudíž by pro ně nové SLC mělo být dostupnější a mohlo by i vyfouknout zákazníky od konkurenční Mazdy Mx-5.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?