A je to konečně tady. Dlouho očekávaná novinka a nástupce populární Škody Yeti se včera odhalil veřejnosti. Nové kompaktní SUV značky nese označení Karoq.
Jméno a jeho psaná podoba pochází z jazyka Aleuťanů, kmene původních obyvatel, žijících na ostrově u jižního pobřeží Aljašky. Jménem nového kompaktního SUV se Škoda přibližuje psané podobě jména Škoda Kodiaq, čímž vzniká jednotný systém názvů pro existující a budoucí modely kategorie SUV. Škoda Karoq která se veřejnosti poprvé představí 18. května ve Stockholmu, představuje další milník SUV-ofenzívy značky Škoda.
„Škoda Karoq je zcela nově vyvinuté SUV, které bude ve všech dimenzích definovat nová měřítka pro naši značku a ve své třídě. S tímto modelem do třídy kompaktních SUV přinášíme jak charakteristické přednosti vozů značky, tak i emocionální designový jazyk,“ říká předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier. „Model Karoq přesvědčuje svou jedinečnou příslušností ke značce, nezaměnitelnou produktovou identitou a současně přináší, vedle typických charakteristik vozů ŠKODA, nový emocionální designový jazyk značky do třídy kompaktních SUV,“ dodává Maier.
Původní obyvatelé z kmene Aleuťanů ve svém jazyce označují automobily slovem „Kaa‘raq“. „Ruq“ znamená šíp, který je i ústředním motivem loga značky Škoda, vyjadřujícím dynamiku značky. Z kombinace obou slov pak vzniklo jméno nového kompaktního SUV. „Je pro nás důležité, dát našemu novému SUV silné jméno, které bude také součástí jednotného systému názvů SUV-modelů značky,“ říká Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast prodeje a marketingu.
Tenhle model bude vlastně první škodovkou s digitálním přístrojovým štítem. Škoda Auto jej označuje jako Digital Instrument Panel a nabídne celkem čtyři možnosti uspořádání. Prvním bude klasický vzhled (otáčkoměr a rychloměr), digitální (mapa navigace nebo jiný preferovaný takřka na celé ploše displeje), Inprofile (uprostřed preferovaný zdroj, například navigace, nahoře a po stranách dodatečné informace) a redukované uspořádání vhodné pro jízdu v noci.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?