Příští týden se nám na Mezinárodním autosalonu v New Yorku má představit nový Jeep Grand Cherokee Trackhawk, který podle dosavadních informací aspiruje na titul nejsilnější SUV všech dob.
Ačkoliv ještě nejsou všechny informace potvrzené, podle zdroje z Carscoops by nový Grand Cherokee Trackhawk měl dostat 6,2 litrový motor V8, který podává výkon 707 koní a již dříve byl použit ve vozech Dodge Challenger a Charger SRT Hellcat.
Jinými slovy, Grand Cherokee Trackhawk by se tak měl stát opravdovou bestií na čtyřech kolech. Jen pro zmínku, poslední ostrý model této značky, Grand Cherokee SRT, měl výkon 475 koní. Tohle stádo koní bylo ustájeno v motoru V8 o objemu 6,4 litrů, který však nebyl přeplňovaný.
Pokud vás zajímají čísla jako zrychlení, podle neznámého zdroje by mělo být tohle SUV schopné zrychlit z 0-100 km/h za pouhé 3,5 vteřiny. Velice populární americkou disciplínu, závod na ¼ míle ( cca 402 metru ), by měl zvládnout za úctyhodných 11 vteřin. Pokud se tato čísla potvrdí, bude se tak tento vůz moci ve zrychlení poměřovat s ryze sportovními modely. Jak se ovšem bude při své vyšší váze a stavbě rvát se zatáčkami, to zůstává ve hvězdách.
Pokud si ovšem člověk uvědomí, že jde stále o velké a těžké SUV, kterým se pohodlně a bez problémů dostanete z bodu A do bodu B i s celou svou rodinou a zavazadly, nezbývá než před konstruktéry smeknout.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?