Škoda za pár týdnů v Šanghaji ukáže koncept elektrického SUV Vision E. Ten se do sériové produkce dostane až za několik let, stát by se ale měl věrným předobrazem Kodiaqu s karosérií kupé. Ano, takové auto skutečně vznikne, na otevřený souboj s BMW X4 ale zapomeňte.
Segment SUV-kupé není ničím novým. Ostatně, ještě před prvním BMW X6 takovou karosérii nabídl třeba SsangYong Actyon. Ale právě až s mnichovským automobilem se neobvyklý kříženec stal velice populárním, takže jej nabízí stále více automobilek. A nejedná se už jen o prémiové značky typu BMW nebo Mercedes.
Posledním příkladem je Škoda, která již brzy nabídne i v běžném prodeji takto stylizovaný Kodiaq. Jak jistě víte, jeho předobrazem bude studie elektromobilu Vision E, kterou okřídlený šíp ukáže za několik týdnů v Šanghaji. S délkou 4645 milimetrů a rozvorem 2850 milimetrů nabídne více praktičnosti než případná konkurence. Největšího výhodou ale bude systémový výkon 225 kW (306 k) ze dvou elektromotorů, maximální rychlost 180 km/h a dojezd až 500 kilometrů.
Jak jste asi odhadli, jeden elektrický motor pohání přední a druhý zadní kola. Základem vozu pak bude platforma MEB. Zajímavostí konceptu také je autonomní řízení na třetí úrovni. Umí se tedy automaticky pohybovat v kolonách, v režimu autopilota projet některé úseky dálnic, držet se v jízdním pruhu nebo se naopak vyhýbat, předjíždět, automaticky vyhledávat volná parkovací místa a automaticky na ně zajíždět a vyjíždět z nich.
Co kdybychom ale tuto koncepční fázi přeskočili a podívali se rovnou do blízké budoucnosti. Ne na elektromobil, ne na autonomní Škodu, ale na Kodiaq Coupé. Ten totiž skutečně přijde, podle původních plánů značky ale do Evropy nikoliv. Zůstat má výlučně na čínském trhu, který je pro tuzemského výrobce tím nejvýznamnějším. Sériovou podobu navrhl grafik X-Tomi Design, překvapení se ale nekoná. Svažující se zadní část kontrastuje s mohutnými předními partiemi Kodiaqu. Přesto by bylo zajímavé sledovat úspěch takového stroje u nás. Tak třeba se nakonec v Boleslavi smilují.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?