Sotva dva roky zpět přišla nová Honda Civic Type R a už tady máme jejího nástupce. Ten se poprvé ukazuje ve své sériové podobě, ačkoliv neoficiálně. Jak moc se ale auto změnilo oproti konceptu?
Už loni jsme mohli vidět koncept dalšího Civicu Type R. A jelikož předešlá devátá generace se oproti koncepční studii lišila opravdu hodně, dost fanoušků Hondy čeká, co nabídne finální produkční série desátého Civicu s logem R všude možně.
Zatím není jasné, kdo do světa pustil dva lehce nekvalitní snímky vozu, ale podle informací britského Autocaru se jedná o vzhled, který máme čekat u sériově produkovaného Civicu. A světe div se, oproti konceptu zde vlastně vůbec nic neubylo.
Dost nás těší, že například je stále přítomna trojice koncovek výfuku. Stejně tak tmavý lak karoserie, agresivní body kit neubírá na dravosti auta samotného a snad jen některé prvky nebudou z karbonu, ale z klasického plastu. Podstatnou otázkou je, co najdeme pod kapotou.
Podle současných zpráv se má jednat opět o benzinový dvoulitr s turbem. Ten nabídne výkon přes 300 koní (spekuluje se o cifře 340) a do nabídky přijde na rozdíl od předešlých spekulací výhradně s manuální převodovkou. Počítat máme taktéž s chytrým samosvorem a je jen otázkou, jak moc dobrý vůz se Hondě vlastně povede vyrobit. Konkurence totiž nespí a nedává nic zadarmo.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?