Mitsubishi Eclipse kdysi bylo docela populárním sportovním modelem, které se svého času objevilo i v kultovní sérii Rychle a Zběsile. Doba ale sporťákům příliš nepřeje, přesto se tři diamanty rozhodly slavné jméno oprášit. Jak asi tušíte, dnes je z něj SUV. V pořadí již třetí v nabídce značky.
Mitsubishi ASX a Outlander tvoří dohromady páteř prodejů japonské automobilky nejen na starém kontinentu. A že z vlny SUV tři diamanty jen tak neustoupí ukazuje i novinka se jménem Eclipse Cross. Ta se svými 4405 milimetry na délku, 1805 milimetry na šířku, 1685 milimetry na výšku a 2670 milimetry mezi nápravami zapadá přesně mezi zmíněné dva modely. Zároveň je také přímou konkurencí aut jako Nissan Qashqai, Toyota C-HR nebo Seat Ateca.
Svým vzhledem má nejblíže k Toyotě. Ne, že by snad designéři Mitsubishi kopírovali (inspiraci hledali spíše u Hondy), ale ostře řezané linie a kombinaci hran a oblin v takové míře moc konkurentů nenabízí. Přední část Dynamic Shield s výraznými chromovanými prvky známe již z Outlanderu. Zadní partie se spoilerem, rozdělujícím okno v pátých dveřích, hodně připomínají některé modely od Hondy. Skupinové svítilny pak částečně kopírují tvar zadního sloupku, jehož sklon notně připomíná moderní SUV-kupé. Červená, kterou vidíte na obrázcích, je v nabídce značky novinkou.
Kabina je na rozdíl od Outlanderu výrazně modernější, když zaměňuje obrazovku uprostřed středové konzole za volně stojící displej. Ten je výstupem infotainmentu s rozhraním Apple CarPlay i Android Auto, ovládat ho pak lze mimo jiné prostřednictvím touchpadu. Novinkou je výbavě je head up displej. Po designové stránce sází Eclipse Cross na tmavé plasty s lesklými černými, případně stříbrnými doplňky. Zadní opěradla jsou v zájmu praktičnosti dělená v poměru 60:40, Mitsubishi také slibuje dostatek místa pro nohy i nad hlavou.
Pod kapotou se objeví dvě pohonné jednotky. Benzínový přeplňovaný čtyřválec o objemu 1.5 litru spolupracuje s automatem CVT, turbodiesel 2.2 DI-D dostane pro změnu osmistupňovou automatickou převodovku. V obou případech jsou poháněna všechna kola, což zajišťuje elektronicky řízený systém Super All-Wheel Control. Prodej vozu začne v Evropě na podzim, Japonsko, Spojené státy a Austrálie se dočkají nedlouho poté.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?