Rodina modelů Stepway aktuálně čítá Sandero, Lodgy a Dokker. Brzy se ale na trh dostane i čtvrtý zástupce pseudoterénního klanu. Logan MCV si bere inspiraci z větších a dražších vozů Audi Allroad, případně také z tuzemské Octavie Scout. Bude ale nízká cena stačit?
Dacia Logan MCV Stepway nepřekvapuje. Kdo zná některý ze stávajících modelů stejná řady ví, že klíčem je plasty chráněná karosérie. Zatímco blatníky, prahy a nárazníky jsou šedivé, středy nárazníků jsou lakovány stříbrnou barvou. Přední nárazník je celkově robustnější a spolu se světlou výškou 174 milimetrů (+ 50 milimetrů oproti normálu) dodávají vozu potřebné dobrodružnosti. Z dalších detailů zmiňme střešní ližiny, stříbrné kryty zrcátek nebo LEDky denního svícení. Na výběr bude mezi modrou Azurite a hnědou Vison, doplňovat je budou 16palcová litá kola.
Kabina je převzatá ze Sandera Stepway, to znamená nový multifunkční čtyřramenný volant s decentním jménem vozu, specifický potah sedadel a chromované prvky palubní desky i výplní dveří. Další změny potom odpovídají nedávnému faceliftu, to znamená například asistent rozjezdu do kopce ve standardu, možnost připlatit si za couvací kameru a intuitivnější ovládání některých prvků. Pod kapotou najdeme 0.9 TCe o výkonu 66 kW (90 k) v kombinaci s pětistupňovým manuálem nebo robotizovanou převodovkou Easy-R. Turbodiesel 1.5 dCi o výkonu 66 kW (90 k) je spojen s pětistupňovým manuálem. Vybrané trhy dostanou benzínový tříválec také v úpravě s pohonem na LPG.
Všechny modely řady Stepway a SUV Duster pak do Ženevy míří ve speciální limitované edici. Ta vychází z nejvyššího výbavového stupně, když obsahuje klimatizaci, infotainment Media NAV Evolution, zadní parkovací senzory a tempomat. Zvenku poznáte modely z této série podle šedého odstínu Iceland (Sandero může volit ještě z oranžového laku Ocher) v kombinaci s černými 16palcovými litými koly (Duster má navíc ochranu podběhů). Kabina má oranžově prošívaná sedadla s nápisem Stepway a oranžové akcenty palubní desky, respektive rámečky výdechů ventilace. Motory budou odpovídat běžné nabídce na daném trhu. Mimochodem, nová série se bude prodávat pod různými názvy, někde s výběrem pomáhali dokonce lidé přes Facebook.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?