Nebaví vás evropská rychlá SUV? Pak si můžete skrze dealery specializující se na dovoz amerických aut pořídit nové ultra rychlé Durango SRT s osmiválcem pod kapotou.
Právě to je hlavní novinkou na poli modelů Dodge. Současné Durango pro modelový rok 2018 dostalo benzinový osmiválec Hemi o objemu 6,4 litru. Výkon činí 482 koní a točivý moment dosahuje až 637 Nm. Jak vidíte ve fotogalerii, auto dostalo pořádný body kit, dodatečné otvory pro přívod vzduchu a pořádné sportovní výfuky.
I přes váhu 2,5 tuny se výrobce chlubí tím, že z nuly na 97 km/h zrychlí Durango SRT za 4,4 sekundy. To je slušná hodnota, co myslíte? Standardně jde síla motoru na všechna čtyři kola v poměru 40:60 ve prospěch zadní nápravy. V režimu Sport se pak přenos upraví tak, že dozadu jde ještě o pět procent víc.
Kdo by si chtěl opravdu vyhrát, nechť zvolí režim Track. V něm se mapa motoru ještě přiostří, ztuhne posilovač a dozadu poputuje 70 procent síly. Nenechte se ale mýlit tím, že tohle by bylo stvořeno jen na hladké silnice. Ve výbavě vozu totiž nechybí ani speciální terénní režim, kdy se točivý moment rozdělí přesně v poměru 50:50.
V kabině najdou nejen Američané tři řady sedadel, hromadu výbavy a podle technických údajů Durango SRT utáhne přívěs o váze až 3900 kilogramů. Zatím ale není známo, za kolik vlastně nejostřejší SUV od Dodge bude. Ceník však přijde co nevidět. Navíc, tenhle Američan by se na evropských silnicích celkem slušně vyjímal.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?