Pokud s vám Škoda Kodiaq nezdá dostatečně „off-road“, již brzy dostanete příležitost sáhnout po variantě Scout. Ta se představí na ženevském autosalonu a podobně jako v případě Fabie, Octavie nebo Rapidu zdůrazňuje především robustnost automobilu.
Ty tam jsou doby, kdy i SUV byla svým vzezřením brána tak trochu za off-roady. Dnes se musí jejich dobrodružný charakter zdůrazňovat všemožnými doplňky, což postihlo i 4,7 metru dlouhou Škodu Kodiaq. Základem verze Scout jsou stříbrně lakované středy obou nárazníků, stříbrné kryty zrcátek, stříbrné lišty kolem oken, stříbrné střešní ližiny a konečně maska chladiče, zasazená do stříbrného rámečku. Touto barvou se u Scoutu tedy rozhodně nešetřilo. Vzhledově pak SUV dále odlišují specifická 19palcová kola, zatmavená zadní okna, standardní full-LED světlomety a mlhovky nebo specifická loga verze Scout uvnitř i zvenku.
Čtěte také: PRVNÍ DOJMY: Škoda trefila do černého, z Kodiaqu bude celosvětový hit
Pod kapotou najdeme nabídku motorů, osekanou na dva benzínové a dva naftové motory. Základem bude 1.4 TSI o výkonu 110 kW (150 k) se zrychlením za 9,8 sekundy a spotřebou 6,8 l/100 km. Následuje vrcholný čtyřválec 2.0 TSI o výkonu 132 kW (180 k) se zrychlením za 8,0 sekundy a spotřebou 7,3 l/100 km. Slabší ze dvoulitrových turbodieselů má 110 kW (150 k), na 100 km/h zrychluje za 9,5 sekundy a spotřebuje 5,3 l/100 km. Silnější TDI má 140 kW (190 k), zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,9 sekundy a průměrnou spotřebu 5,7 l/100 km. Všechny čtyři motory mají standardně pohon všech kol s elektronicky řízenou lamelovou spojkou a elektronickou uzávěrkou diferenciálu EDS. Při jízdě v terénu se budou hodit také světlá výška 194 milimetrů, přední nájezdový úhel 22 a zadní nájezdový úhel 23,1 stupně, sériově dodávaný paket pro špatné cesty i specifický režim Offroad, upravující ABS, pohon všech kol i volitelné adaptivní tlumiče.
Základní výbava vozu vychází ze stupně Ambition, který se vedle již zmíněných terénních prvků chlubí i multifunkčním volantem, ambientním LED osvětlením v deseti odstínech, infotainmentem Bolero s osmi reproduktory, sedadly, potaženými Alcantarou s logem Kodiaq, výplněmi dveří z Alcantary, pedály z ušlechtilé oceli, textilními koberečky a logem Kodiaq na předních prahových lištách. Komfort posádky vylepšuje elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, bezklíčkový systém KESSY, barevný MaxiDOT displej a parkovací kamera.
Volič s jízdními profily Normal, Sport, Eco, Comfort, Individual a Snow pak ovlivňuje ovlivňující reakce motoru, automatické převodovky, posilovače řízení, klimatizace a případně adaptivních tlumičů. Do příplatkové výbavy Kodiaqu Scout se poprvé dostává také navigace Columbus s 9,2palcovou obrazovkou ve skleněném designu, WLAN hotspotem, LTE připojením a službami Škoda Connect. Premiéra vozu se odehraje v březnu na ženevském autosalonu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?