Když japonská automobilka Honda oznámila, že v budoucnu nepočítá s modelem Accord pro evropský trh, mnozí z nás si ťukali na čelo.
V době, kdy se na trhu perou stálice jako Volkswagen Passat, Škoda Superb nebo Audi A4 je Accord příjemným oživením a například americký trh stále svého Accorda má. Jistě, malé prodeje středně velkého sedanu se v posledních letech moc nevypláceli, jenže konkurenční Toyota Avensis tady s námi pořád je, a prodejní bestseller to také úplně není.
Možná i díky tlaku a poptávce ze strany zákazníků se Honda opět zamyslela a začala uvažovat o návratu Accordu do Evropy. Mnozí si řeknou, že stačí vzít americkou verzi a s drobnými úpravami jí poslat do Evropy, jenže tak lehké to vážně není. Automobilka musí vyvinout naprosto odlišnou verzi, což není žádný laciný krok.
Dobrou zprávou proto je, že ve vývoji je nová generace amerického Accordu. Ta by se mohla s drobnými odlišnostmi prodávat také v Evropě. Uvedení se očekává na podzim příštího roku, přičemž do Evropy by se mohla dostat ke konci téhož roku. Uvidíme tedy, zda se příští rok dočkáme nového soupeře na poli středně velkých sedanů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?