Jistě vám neuniklo, že italské Ferrari oslavuje padesát let oficiální existence na japonském trhu, přičemž si k této příležitosti připravilo pro Japonce speciální model J50.
Ten bude vyroben výhradně v deseti kusech a jeho základem je defacto model 488 Spider. Díky tomu pod jeho kapotou najdeme přeplňovaný osmiválec s objemem 3,9litru o výkonu 690 koní. Na zadní kola proto putuje výkon skrze sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku a skvělé jízdní dynamice má pomáhat nízká váha.
Celá karoserie je totiž až na drobné výjimky vyrobena z uhlíkových vláken. I majitelé 488 GTB pak mají minimální šance na to, aby poznali, že J50 je vlastně její kopií. Vše totiž bylo kompletně přepracováno a nově se na internetu objevila verze, která má pevnou střechu. Tu má na svědomí designér RM Design a japonští klienti se možná po tomto "úniku" začnou obracet na Ferrari s tím, zda půjde něco takového vyrobit.
Asi není divu, že o ceně otevřeného J50 se výrobce logicky nezmiňuje. Jedná se o limitovanou edici, která čítá deset kusů a podle toho je vybíráná ta nejvhodnější a nejbohatší klientela. O tom svědčí design novinky, o kterém Ferrari říká, že je futuristický s vysokou rozlišovací osobností.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?