Přibližně měsíc zpátky se objevila informace o nástupci Volkswagenu CC. Ten má dostat název Arteon a pokud se mu bude dařit, v dohledné době můžeme čekat i jeho další karosářskou verzi.
Tou se má stát elegantní a dynamicky střižený kombík. Má se jednat o něco podobného, co měl v nabídce Mercedes-Benz s modelem CLS Shooting brake. Verze Shooting Brake pak má doplnit nabídku Arteonu, ovšem jen v případě, že jeho klasičtější verze nabere dostatečné prodejní výsledky.
Vše má stát na základě informací ze zdroje, se kterým hovořili redaktoři z britského Autocaru. Podle vedení VW je potřeba nejprve počkat na reakci trhu na standardní Arteon. Následná verze Shooting Brake je podle šéfdesignéra modelu tím pravým ořechovým. Vše ale záleží na klientech, jak moc si novinku s dravým stylem karoserie zamilují.
Co se týče klasického Arteonu, ten by se měl ukázat již v příštím roce na březnovém autosalonu v Detroitu. Ve standardu čekejme modulární platformu MQB, přičemž jeho délka by měla oproti stávajícímu CC narůst o 50 mm. Po stránce motorů nástupce modelu CC dostane vrcholné jednotky ze současného Passatu. Časem se dostane také na plug-in hybridní verzi.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?