Opel nedávno odhalil ambiciózní plány na příští rok, z nichž už stačil představit novou Insignii Grand Sport. Německému blesku to ale zjevně není dost, proto se rozhodl přijít také se střednědobým plánem, zahrnujícím tři nejmenší modely.
Příští rok nás ze světa Opelu čeká vlna crossoverů a SUV. Přijede nejen Crossland X jako sourozenec Mokky X a nástupce Merivy, ale také Grandland X jako alternativa ke Škodě Kodiaq nebo Volkswagenu Tiguan Allspace. Pořád ale bude rok 2017 rokem druhé Insignie. Vedle liftbacku Grand Sport uvidíme i kombi Sports Tourer, a to včetně dobrodružné verze Country Tourer. Ampera-e pak započne svou pouť za čistším životním prostředím.
Opel už má ale plán i na další roky, a stejně jako v případě toho příštího nemá problém se o něj podělit. Tentokrát se to týká modelů Adam, Corsa a Mokka X, jichž se v součtu prodalo zatím 1,5 milionu! 670 tisíc z toho připadá na Corsu, 630 tisíc na Mokku X (před modernizací jen Mokka) a 225 tisíc na Adam. A právě tato trojice zcela určitě dostane nástupce, pravděpodobně dokonce se stejným typem karosérie jako dnes. Stane se tak v roce 2019, a zatímco Mokka X bude vznikat v německém Eisenachu, Corsa a Adam najdou svůj domov ve španělské Zaragoze.
Je to zcela opačná situace než dnes, malé SUV totiž vzniká ve Španělsku, zatímco oba hatchbacky v Německu. Za změnou stojí snaha vedení Opelu o zefektivnění výroby nejen těchto tří modelových řad. Zároveň ani v jedné z továren nepřijdou stávající zaměstnanci o svá místa, což byl jeden z klíčových bodů nedávno podepsané kolektivní smlouvy.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?