Do aukce jde v zahraničí jedno hodně vzácné a také drahé Porsche. Jedná se o jednokusový prototyp, který má v rodném listě rok výroby 1964 a chybí mu střecha.
Porsche totiž ve výše zmíněném roce vyrobilo model s číslem 901. Jedná se o otevřený prototyp, který byl vlastně předchůdcem modelu 911 se skládací střechou. Tenhle červený kousek půjde příští rok v únoru do dražby v Paříži. Jedná se defacto o jediné kabrio ze slavné rodiny modelu 911, přičemž jeho stavbu má na svědomí známá karosářská společnost Karmann.
Přitom klasické seriové Porsche 911 Cabriolet se dostalo do produkce až v roce 1982. To přispívá k velmi vysoké hodnotě modelu 901. Podle aukční společnosti RM Auctions se očekává, že výsledná suma za tento skvost může činit ve výsledku něco kolem 850 tisíc eur. To je sice poměrně dost, jenže za zachovalý jedinečný kabriolet na světě se zkrátka platí...
Při detailním zkoumání snímků si sice lze všimnout stop potom, jak na voze pracoval zub času, jenže důležité je, že auto naprosto nezrezlo a má vše plně fukční. Na zadní nápravu tak stále jde výkon 130 koní, jenž má na starosti plochý dvoulitrový benzinový šestiválec. S motorem pak spolupracuje pětistupňový manuál.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?