Mnoho lidí došli k závěru, že nejlepší BMW s logem M je v současnosti to nejmenší. Jedná se o M2, které dle mnohých nabídne hodně muziky za málo peněz. Asi proto není divu, že o tohohle prcka je velký zájem a nově se na něj podívala tuningová firma Dahler.
Někoho by nemusel potešit fakt, že aktuálně je M k dispozici pouze jako kupé a jen s pár laky karoserie. Někomu by proto mohla chybět otevřená v verze kabriolet. Ta má sice oficiálně dorazit, jenže hned to určitě nebude. A z toho důvodu je na světě firma Dahler.
Ten si vzal jeden bílý kousek klasické sportovní dvojky a jednoduše jí velmi pečlivě odstranil střechu. Výsledek vidíte v přiložené fotogalerii, tohle auto vypadá ve sněhově bílém laku naprosto úchvatně. Nenechte se ale klamat, za oběť totiž nepadla nová M2. To by u Dahleru byly trošku blázni.
Na stavbu kabria byla použita verze M235i. Na její karoserii pak byly nainstalovány díly z nové M2. Patří mezi ně mnohem širší blatníky, nové nárazníky, boční prahy, zpětná zrcátka anebo kola. Pod kapotou to ovšem o něco horší, ale nikoliv špatné.
Tam se nachází klasický šestiválcový 3litrový motor. V první fázi nabídne otevřená M2 Convertible 408 koní a 580 Nm. Druhá výkonnostní etapa přidá dalších 11 koní a dojde ke zvýšení točivého momentu o 30 Nm. Mimochodem, tohle kabrio může dosáhnout maximálky až 300 km / h, jelikož přišlo o omezovač rychlosti. Nezbytnou součástí rychlé jízdy je také podvozek.
Ten dostal nové pružiny a tlumiče, přičemž jdou nastavit v 16 úrovních odrazu a komprese. Co se týče interiéru, zde najdeme některé charakteristické prvky z katalofu M Performance. Patří mezi ně sportovní volant a kratší řadicí páka. Vše doplňuje sada nášlapů pedálů z nerezové oceli.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?