Eleganci jí může závidět kdekdo, není ale nová třída E Coupé jen zmenšenou třídou S?

ar6, 14. prosince 2016, 12:44 Google+ NAIAS 2017

Rodina Mercedesu třídy E se od letošní lednové premiéry sedanu stačila pořádně rozrůst. Nejprve se přidalo kombi, a to i v terénním provedení All-Terrain, a nyní přichází řada také na stylové kupé. Překvapení sice příliš nenabídne, na dlouhé cesty to ale bude opravdu velice dobrý společník.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mercedes-Benz třídy E s karosérií kupé patří k nejelegantnějším autům dneška.

Mercedes-Benz třídy E s karosérií kupé patří k nejelegantnějším autům dneška. | foto: Mercedes-Benz

Sdílejte článek

Zatímco předchozí třída E s třídveřovou karosérií byla svými rozměry někde na pomezí mezi střední a vyšší střední třídou, novinka s délkou 4826 milimetrů a rozvorem o hodnotě 2873 milimetrů nenechává nikoho na pochybách, že bude koketovat klidně i s těmi nejluxusnějšími vozy (a že je uvnitř mnohem více místa). A jelikož svým designem notně připomíná větší třídu S, leckdo mu to jistě bude i věřit. Typickým prvkem kupé s trojcípou hvězdou posledních let jsou úzké a dlouhé zadní LED světlomety, v případě třídy E ještě podpořené předními LED Multibeam lampami. Zpět ale dozadu, reflektory tam totiž mají zajímavou funkci – ve chvíli, kdy řidič vůz odemkne, přejede světelný pruh ze středu do krajů, při zamykání pak LEDky vytvoří přesně opačnou sekvenci. Oproti sedanu pak má kupé nesporně elegantnější linii střechy a zadní boční okno decentně rozdělené na dvě části. Vedle standardního modelu nebudou chybět provedení AMG Line a Avantgarde.

Ani interiér zrovna neoplývá řadou překvapení, jeho nejvýraznějším prvkem tak zůstávají dvě příplatkové obrazovky s úhlopříčkou 12,3 palce, sdružené pod společný kryt. V základní výbavě se i nadále objevují dva klasické budíky s obrazovkou palubního počítače a menší displej infotainmentu. Ten ve verzi Command Online disponuje rozhraním Apple CarPlay a Android Auto, respektive připojením k internetu nebo navigací s informacemi v reálném čase. Ovládání je možné nejen prostřednictvím dotykových ploch na volantu, ale i přes touchpad na středovém tunelu nebo hlasem. Tím se od multimédií můžeme přesunout dále, a že je v podání výdechů ventilace, jejichž vzhled inspirovala motorová turbína, k čemu. Zcela určitě jde o jeden z nejhezčích prvků kabiny vozu. K dispozici jsou celkem čtyři místa k sezení, především ta přední potěší nejednoho fanouška komfortu. Tradičně je na výběr řada luxusních materiálů, včetně koženého čalounění, dřeveného obložení nebo LED osvětlení.

Technické údaje

  E 200 E 300 E 400 4Matic E 220 d
Výkon: 135 kW 180 kW 245 kW 143 kW
Toč. moment: 300 Nm 370 Nm 480 Nm 400 Nm
Převodovka: 9 AT 9 AT 9 AT 9 AT
Zrychlení: 7,8 s 6,4 s 5,3 s 7,4 s
Max. rychlost: 240 km/h 250 km/h 250 km/h 242 km/h
Spotřeba: 6,0 l 6,4 l 8,1 l 4,0 l
Rozměry: 4826 x 1860 x 1430 mm
Rozvor: 2873 mm

Prim budou pod kapotou hrát zážehové dvoulitrové čtyřválce – E 200 má 135 kW (184 k) a 300 Nm, E 300 pro změnu 180 kW (245 k) a 370 Nm. Na okrajích nabídky budou třílitrový šestiválec E 400 4Matic o výkonu 245 kW (333 k) s točivým momentem 480 Nm a nový naftový dvoulitrový čtyřválec E 220 d o výkonu 143 kW (194 k) s točivým momentem 400 Nm. Všechny motory mají standardně devítistupňový automat, v budoucnu pak budou následovat další výkonové varianty, a to včetně pohonu všech kol. Podvozek je v základu o 15 milimetrů nižší než u sedanu a nabízí kombinaci komfortu a sportovních jízdních vlastností. Za příplatek budou k dispozici adaptivní tlumiče nebo vzduchové odpružení Air Body Control, v obou případech je nastavení možné přes volič Dynamic Select. Tradičně bohatá zůstává nabídka bezpečnostních asistentů, zahrnující například přednárazový systém, částečně autonomní řízení Drive Pilot, adaptivní tempomat, dálkové ovládání vozu pro vyjetí i zajetí na parkovací místo nebo stěrače s integrovanými ostřikovači.

Vytisknout

Diskuze: Eleganci jí může závidět kdekdo, není ale nová třída E Coupé jen zmenšenou třídou S?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Alfa Romeo Giulia Sportwagon (2017)

Na svět se dostal snímek Alfy Romeo Giulia Sportwagon. Nebo je vše jinak?

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud