Ne, nezbláznili jsme se. Nová verze Audi TT současné generace se totiž přiblížila české Škodě Octavia Scout s naftovým motorem. Jak je to možné?
Odpovědí je dvoulitrový turbodiesel o výkonu 184 koní, jenž je spojen s pohonem všech kol quattro. Přesně tuhle kombinaci můžete zakoupit také u české Škody Auto, pro model Octavia Combi a Scout. Dalšími verzemi je RS 4x4 a u sesterského Volkswagenu se jednotka pojí s modelem Golf GTD a Alltrack.
V hlavní roli u pohonu všech kol hraje mezinápravová spojka Haldex páté generace. Ta si musí poradit s točivým momentem 380 Nm v 1750-3250 ot./min, přičemž zrychlení z nuly na stovku činí u dvoulitrového TT 2.0 TDI 6,7 sekundy. Nejvyšší maximální rychlost činí 234 km/h, přičemž otevřená verze ve sprintu na stovku ztrácí tři desetiny sekundy a 4 km/h na maximálce.
Pokud vás nová dvoulitrová Audi TT zaujala, rovnou si ji můžete objednat. Výrobce prozradil ceník, který na domácím trhu v Německu začíná na 41 250 eur. Otevřený roadster je o 2400 eur dražší, přičemž první vyrobené exempláře dorazí ke svým majitelům v lednu příštího roku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?