U Toyoty začíná být živo. Její poslední vyjádření směrem k veřejnosti totiž hovoří o tom, že za dva roky se můžeme těšit na příchod nové generace modelu GT86.
Společně s tím se spekuluje, zda se opět tenhle japonský sporťák stane dvojčetem takřka na chlup stejného Subaru BRZ. Příchod nové generace malého sportovního kupé potvrdil pro britský magazín Autocar ředitel divize Toyota Europe, Karl Schlicht.
Z jeho úst toho zaznělo mnoho, ale nejhlavnější informací je, že nová GT86 přijde začátkem roku 2019 a bude parťákem a malou ochutnávkou pro naprosto novou Supru. Na ní Toyota pracuje víc než usilovně a podle dosavadních zpráv se máme opravdu na co těšit.
Zpátky ale ke spolupráci se Subaru. Její partnerství se s příchodem GT86 nestalo jistým. Dost možná ale k němu dojde i tak. Schlicht se v rozhovoru nechal slyšet, že spolupráce se Subaru je možná. Podle něj k ní existuje mnoho důvodů. Ve výsledku to proto znamená, že ve stejném roce může přijít nové BRZ.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?