Současné muscle cars s karosérií kupé, v užším slova smyslu tedy Dodge Challenger, Ford Mustang a Chevrolet Camaro, se až donedávna vyznačovaly pohonem zadních kol a motory s nejméně šesti válci. Druhou premisu „zabil“ příchod aktuálních generací Mustangu a Camara s přeplňovanými čtyřválci a nyní končí i ta první. Dodge Challenger totiž dostal pohon všech kol.
Prodeje Dodge Challenger za soupeři od Fordu a Chevroletu malinko zaostávají, na čemž má jistě podíl i stáří vozu s beranem na kapotě. Zvýšit atraktivitu by tak měl pohon všech kol, který se u muscle kupé objevuje vůbec poprvé. Premiéru mezi soudobými muscle cars ale tak úplně nemá, najdeme jej totiž v nabídce Dodge Charger, od nějž nakonec řešení pro kupé pochází. Znamená to, že při běžných podmínkách je výkon posílán na zadní nápravu, při ztrátě přilnavosti ale elektronika dokáže bleskově připojit i přední nápravu. Především v zimě by to mohlo znamenat velice zajímavou porci zábavy na zasněženém parkovišti.
V útrobách Challengeru GT AWD pracuje 3.6litrový šestiválec Pentastar o výkonu 227 kW (309 k) při 6350 ot./min s točivým momentem 363 Nm při 4800 ot./min. Čtyřkolka exkluzivně spolupracuje s osmistupňovou automatickou převodovkou, která nově dostala řazení pomocí pádel pod volantem a specifický režim Sport. Ten zrychluje změnu jednotlivých stupňů a posouvá otáčky o něco výše, čímž se zlepšuje dynamika kupé. Zajímavostí je úplně vypínatelná kontrola stability. Tlačítkem Super Track Pak řidič aktivuje systém launch control a též Dodge Performance Pages. Na 8,4palcové obrazovce multimediálního systému se tak zobrazují důležitá jízdní data.
S pohonem obou náprav jsou dále spojeny celoroční pneumatiky na 19palcových litých kolech, mlhovky, decentní zadní spoiler, zadní parkovací senzory a couvací kamery. Uvnitř nechybí čalounění kůží Nappa, vyhřívání a ventilace předních sedadel, vyhřívaný volant, audio Alpine se šesti reproduktory nebo již zmíněný systém UConnect s 8,4palcovou obrazovkou, Apple CarPlay i Android Auto. Za příplatek 995 dolarů (cca 25 000 korun) je dodáván balíček GT Interior se sportovními sedadly v kombinaci Alcantary a kůže Nappa, sportovním volantem nebo rádiem Alpine s devíti reproduktory. Cena samotného vozu je 33 395 dolarů (cca 839 000 korun), výroba začne příští rok v lednu a první zákazníci jej dostanou v prvním čtvrtletí roku 2017.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?