Je tady konec amerických muscle cars? Dodge Challenger nyní hrabe všemi čtyřmi

ar6, 9. prosince 2016, 00:02 Google+ NAIAS 2017

Současné muscle cars s karosérií kupé, v užším slova smyslu tedy Dodge Challenger, Ford Mustang a Chevrolet Camaro, se až donedávna vyznačovaly pohonem zadních kol a motory s nejméně šesti válci. Druhou premisu „zabil“ příchod aktuálních generací Mustangu a Camara s přeplňovanými čtyřválci a nyní končí i ta první. Dodge Challenger totiž dostal pohon všech kol.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Dodge Challenger GT AWD je prvním muscle kupé s pohonem všech kol.

Dodge Challenger GT AWD je prvním muscle kupé s pohonem všech kol. | foto: Dodge

Sdílejte článek

Prodeje Dodge Challenger za soupeři od Fordu a Chevroletu malinko zaostávají, na čemž má jistě podíl i stáří vozu s beranem na kapotě. Zvýšit atraktivitu by tak měl pohon všech kol, který se u muscle kupé objevuje vůbec poprvé. Premiéru mezi soudobými muscle cars ale tak úplně nemá, najdeme jej totiž v nabídce Dodge Charger, od nějž nakonec řešení pro kupé pochází. Znamená to, že při běžných podmínkách je výkon posílán na zadní nápravu, při ztrátě přilnavosti ale elektronika dokáže bleskově připojit i přední nápravu. Především v zimě by to mohlo znamenat velice zajímavou porci zábavy na zasněženém parkovišti.

V útrobách Challengeru GT AWD pracuje 3.6litrový šestiválec Pentastar o výkonu 227 kW (309 k) při 6350 ot./min s točivým momentem 363 Nm při 4800 ot./min. Čtyřkolka exkluzivně spolupracuje s osmistupňovou automatickou převodovkou, která nově dostala řazení pomocí pádel pod volantem a specifický režim Sport. Ten zrychluje změnu jednotlivých stupňů a posouvá otáčky o něco výše, čímž se zlepšuje dynamika kupé. Zajímavostí je úplně vypínatelná kontrola stability. Tlačítkem Super Track Pak řidič aktivuje systém launch control a též Dodge Performance Pages. Na 8,4palcové obrazovce multimediálního systému se tak zobrazují důležitá jízdní data.

S pohonem obou náprav jsou dále spojeny celoroční pneumatiky na 19palcových litých kolech, mlhovky, decentní zadní spoiler, zadní parkovací senzory a couvací kamery. Uvnitř nechybí čalounění kůží Nappa, vyhřívání a ventilace předních sedadel, vyhřívaný volant, audio Alpine se šesti reproduktory nebo již zmíněný systém UConnect s 8,4palcovou obrazovkou, Apple CarPlay i Android Auto. Za příplatek 995 dolarů (cca 25 000 korun) je dodáván balíček GT Interior se sportovními sedadly v kombinaci Alcantary a kůže Nappa, sportovním volantem nebo rádiem Alpine s devíti reproduktory. Cena samotného vozu je 33 395 dolarů (cca 839 000 korun), výroba začne příští rok v lednu a první zákazníci jej dostanou v prvním čtvrtletí roku 2017.

Vytisknout

Diskuze: Je tady konec amerických muscle cars? Dodge Challenger nyní hrabe všemi čtyřmi

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Srba Servis

E-shop Srba Servis: Nejlepší doplňky pro vaše vozy Alfa Romeo, Fiat, Chevrolet,…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud