Jestliže vám připadá, že standardní Bentley Mulsanne není ničím výjimečným, pak možná změníte názor v případě, že se budete více informovat o jeho nové temné edici.
Ta dostala název Bamford X a je doslova stvořena pro milovníky černé barvy. S tímhle autem si tak není radno zahrávat, protože vypadá, jako by přišlo na návštěvu z pekla. Edice Bamford X je posledním výtvorem divize Mulliner, ovšem na úpravě vozu spolupracoval i majitel hodinářské firmy George Bamford.
Ten dokáže nabídnout movitým klientům hodinky vyrobené přesně podle jejich požadavků a vkusu. K tomu se nyní přidává černá edice luxusního Bentley, které se doslova vyžívá v černém barevném schématu. Už jen karoserie nese lak Deep Beluga Black. Vše je podpořeno černými velkými litými koly a doplňky karoserie v barvě Military Grade Titan.
V kabině se pro změnu objeví decentní dekory z nerezové oceli a nechybí pár prvků v třpytivé černé "Darkware". Když si k tomu přidáte v té samé barvě čalouněná kožená sedadla s možností výhřevu, podpisy samotného Bamforda, loga edice, speciální úložné prostory pro drobnosti a na míru šité podlahové rohože, máte dokonalé "černé" dílo.
O jeho brutalitě ovšem nesvědčí jen vzhled. Pod jeho kapotou se totiž ukrývá někomu dosti známý 6,75litrový twin-turbo osmiválec. Ten nabízí výkon 537 koňských sil a točivý moment 1100 Nm. Ani není divu, že tohle monstrum měřící přes pět metrů, nabídne zrychlení z nuly na stovku za 4,9 sekundy. Nejvyšší maximální rychlost pak činí 305 km / h.
Naprostou specialitou je přenosný držák z uhlíkových vláken na hodinky z kolekce Bamford. Právě na tomto modelu je podle Bamforda vidět, jak moc velký pojem je pro firmu Bentley slovo personalizace. Prakticky totiž neexistuje prvek, který by jste nemohli do Mulsanne dostat (nebavíme-li se o držácích na útočné pušky a dalších šílenostech).
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?