Německá automobilka Mercedes-Benz dosáhla letos velkého úspěchu. Ten se vztahuje na legendární model G, přičemž rok 2016 je vlastně posledním, kdy se vyrábí jeho távající generace.
A o jaký úspěch se jedná? Jen za letošek totiž výrobce vypustil z továrny dvacet tisíc kusů stávajícího géčka. Společně s tím značka dosáhla historicky nejvyšších prodejů, což může souviset se strachem ze strany zákazníků, jaká vlastně bude nadcházející nová generace vozu.
Přitom je to už 37 let, kdy vlastně na silnice vyjela první podoba slavného mastodonta, jenž má pověst nezničitelného siláka. Poprvé sjel nesmrtelný terénní vůz z výrobní linky už v roce 1979. Zajímavostí je, že zkratka G pochází z německého slova Geländewagen.
Od počátku výroby v roce 1979 se k zákazníkům dostalo více než čtvrt milionu vozů. Příběh slavného terénního auta ale nebude končit s koncem letošního roku. Stávající generace W463 se totiž nahradí dlouho probíranou třídou G (W464)
Kromě toho, že novinka zhubne na váze okolo 300 až 400 kg, máme údajně čekat stále stejný, ač do jisté míry vyhlazenější krabicovitý design. Prakticky tak dojde jen na větší kosmetické změny, ovšem nečekejme žádnou novou jinak tvarovanou karoserii. O 100 mm naroste šířka vozu, to aby se v kabině rozměrnější majitelé cítili vzdušněji.
Co se týče motorizací, pod kapotou nové generace Géčka najdeme všechny aktuální motorizace, včetně zcela nového třílitrového naftového šestiválce, který bude převzat z modelu třídy E. Společně s tím se zachovají dovednosti v terénu a změnou projde i odlhučnění kabiny a motoru.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?