Tokijský Auto Salon, tradiční to přehlídka upravených automobilů především japonské produkce, se kvapem blíží. Stejně jako každým rokem se její brány otevřou zhruba v polovině ledna (letos 13. - 15.) a chybět pochopitelně neubude žádná z velkých japonských automobilek. Možná nejpůsobivější expozici nabídne Mazda, jejímž středobodem bude Roadster na tisíc způsobů.
Mazda je v posledních měsících hodně aktivní. Po MX-5 RF, prodávané v Japonsku jako Roadster RF, představila v polovině listopadu novou CX-5. Ta se na domácí trh dostala v minulých dnech a v Tokiu se jí dostane prvního tuningu. Zatím pouze továrního a bez výraznějšího vlivu na jízdní vlastnosti. Provedení Custom Style se od série odlišuje předním splitterem, nástavci prahů nebo pozměněným zadním nárazníkem se dvěma koncovkami výfuku. Méně nápadné jsou odlišné kryty zrcátek a decentní střešní spoiler, naopak 20palcová litá kola s pneumatikami o rozměru 245/45 R20 nadělají parády dost a dost.
Technicky je jedinou větší vychytávkou výškově stavitelný podvozek v kombinaci s černými třmeny brzd. Uvnitř čekejte jiné pedály a nástavce prahů. A pokud máte SUV Mazdy málo, bude jen o kousek vedle stát také CX-3 Custom Style s překvapivě úplně stejnou porcí úprav jako větší sourozenec. Snad jen ta kola jsou o nějaký ten palec menší. Do třetice Custom Style, a to u malého Demia (u nás Mazda2). Změny? Stejné jako u obou SUV.
Jako zajímavější se ale bude návštěvníkům výstavy jistě jevit dvojice vyšperkovaných Roadsterů, u nás známých pod označením MX-5. Roadster RF Custom Style ukazuje nejnovější provedení s pevnou skládací střechou, doplněné o přední splitter, nástavce prahů a výraznější difuzor se dvěma koncovkami sportovního výfuku. Vše je černé, kontrastující červenému laku karosérie. Auto má rovněž výškově stavitelný podvozek nebo rozpěru v motorovém prostoru. Na historii odkazuje Roadster Classic Red, oděný do stejnojmenného červeného odstínu karosérie. Ten se objevil jako jeden ze tří laků na původním Roadsteru NA. Další změny ale moderní následovník nenabízí.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?