S modelem Giulia zahájila Alfa Romeo frontální útok zpět na přední příčky evropského automobilového trhu. Zanedlouho se k ní přidá také SUV Stelvio, jenže co dál? Nejpravděpodobněji se jeví představení nové generace hatchbacku Giulietta, jejíž první rendery vypadají naprosto fantasticky.
Jestli Alfa Romeo s novou řadou modelů něco trefila, pak je to vnější design. Ani stávající MiTo a Giulietta nejsou nijak škaredými vozy, avšak až Giulia a Stelvio ukázaly naplno potenciál italských designérů. A pokračovat by to mělo také novou Giuliettou. Ta, pokud vůbec přijde, dostane mnoho designových prvků ze dvou výše zmíněných modelů a s tímto předpokladem pracuje také render z dílen Theo China. Vidíme tak typickou přední masku ve tvaru erbu, světla protáhla do boků a jednoduchou zadní část. Atraktivitu vozu ještě umocňují doplňky provedení Quadrifoglio, a to včetně čtyř koncovek výfuku nebo nasávacích otvorů v kapotě.
V útrobách vozu se s vysokou pravděpodobností objeví platforma Giorgio, umožňující pohánět zadní nebo všechna kola. S příchodem Giulietty by tak nastala docela paradoxní situace. Zatímco BMW přejde v příští generaci řady 1 na platformu s předním pohonem, Italové by ji vyměnili za tu s pohonem na zadek. Jak už jsme několikrát psali, běžný uživatel vozu rozdíl pravděpodobně příliš nepozná, kdo má ale rád zábavu za volantem, je pohon zadních kol nezbytností. Podle dostupných informací se navíc u Giulie Q povedlo podvozek vyladit téměř dokonale, takže proč by se to nemělo povést i u menšího modelu? A když už je řeč o vrcholném provedení, to by klidně mohlo dostat nějakou méně výkonnou variantu dvakrát přeplňovaného šestiválce z Giulie a Steliva v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou. Nejlepší ostrý hatchback na trhu? No, dost možná!
Kromě již zmíněného BMW řady 1 bude proti druhému vydání Alfy Giulietta stát také Audi A3, Infiniti Q30 nebo Mercedes-Benz třídy A. Lehká konkurence to jistě není, pokud se ale Italům povede vyladit počáteční nedostatky v intuitivnosti multimediálního systému a kvalitě interiérových plastů, může být Giulietta všem naprosto vyrovnaným soupeřem. Jestli se tak stane zjistíme pravděpodobně v roce 2018. V nadcházejících měsících totiž přijdou na řadu klasické verze Stelvia a Giulia s karosérií kombi.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?