Mysleli jste si, že představením Kodiaqu maratón s novou Škodou končí? Pro někoho bohužel, pro někoho bohudík, každopádně nekončí. Stále ještě chybí ceník až sedmimístného SUV, a také představení jeho dalších verzí. Na ty se zaměřil britský Auto Express a zjistil několik zajímavých informací.
Aktuální motorová paleta Kodiaqu končí u dvoulitrového TSI o výkonu 132 kW (180 k) nebo dvoulitrového TDI o výkonu 140 kW (190 k). V obou případech má auto pohon všech kol a dvouspojkový automat DSG. V zásobách koncernu ale jsou i silnější pohonné jednotky, a to včetně dvakrát přeplňovaného turbodieselu 2.0 BiTDI o výkonu 177 kW (240 k) mimo jiné z Passatu.
Právě tento motor by mohla dostat ostřejší verze Kodiaqu, což Auto Expressu potvrdil člen představenstva Škody, zodpovědný za výzkum a vývoj, Christian Struber. „Řídil jsem takové auto (se silnějším naftovým motorem – pozn. red.) minulý týden a bylo skutečně fantastické. Z technického hlediska samozřejmě chceme dát Kodiaqu více výkonu a dokonce na tom již pracujeme. Musíme se ale také zabývat obchodní stránkou,“ řekl Stuber.
Samotný šéf Škody Bernhard Maier potvrdil, že se intenzivně uvažuje o uvedení Kodiaqu SportLine a Kodiaqu Scout. „Úspěšně jsme tyto varianty uvedli u našich dalších modelů, proč to nerozšířit na Kodiaq,“ řekl. Pravděpodobné je také uvedení luxusní výbavy Laurin & Klement, která zvedne cenu přes milion korun. Cena základního modelu je v Británii odhadována na 22 500 liber (cca 723 000 korun), u nás by tato úroveň mohla být posazená kolem 650 000 korun.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?