Tak trochu hvězdné války se začínají odehrávat mezi sportovními verzemi středně velkých SUV. Jen chvilku po Macanu Turbo Performance totiž Mercedes odhalil provedení AMG 43 svého křížence SUV a kupé GLC Coupé.
Mercedes-AMG GLC 43 se představil již na jaře a doplnil tak rychle se rozrůstající skupinku modelů AMG s číslem 43. Nyní se k němu přidává jeho elegantnější varianta kupé. Ta má pod kapotou bez většího překvapení dvakrát přeplňovaný třílitrový šestiválec o výkonu 270 kW (367 k) mezi 5500 až 6000 ot./min s točivým momentem 520 Nm mezi 2500 až 4500 ot./min. Všechna kola (upravený systém AMG Performance 4Matic s rozloženým výkonu 31:69) jsou poháněna přes devítistupňovou automatickou převodovku, pracující vedle manuálního režimu také v módech Sport a Sport Plus. V nich je ještě urychlena změna převodových stupňů. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne GLC za 4,9 sekundy, maximální rychlost omezuje elektronika na 250 km/h. Kombinovaná spotřeba 8,4 l/100 km je spíše přáním automobilky než dosažitelnou realitou.
Podvozek je vybaven nejen tříkomorovým vzduchovým odpružením, ale také sportovně nastavenými kompozitovými pružinami a adaptivními tlumiči. Ty pracují v režimech Comfort, Sport a Sport Plus, poskytující sportovní jízdu nebo naopak komfortní „dálniční plavbu“. Výhodou vzduchového odpružení je světlá výška až 300 milimetrů a nájezdové úhly vpředu 19,8 stupně a vzadu 20,8 stupně. Pravděpodobně je tedy nikdo nikdy nevyužije, je ale dobré vědět, že jimi auto disponuje. Chybět v interiéru nemůže volič Dynamic Select s jízdními režimy Eco, Comfort, Sport, Sport Plus a Individual, minimálně ten první se zaměřením na šetření paliva nám ale v takovém autě přijde zbytečný. Řízení s variabilním převodem reaguje na aktuální rychlost a přináší tak dokonalou zpětnou vazbu. Posilovač pak přes volič Dynamic Select pracuje v režimech Comfort nebo Sport.
Vizuálně SUV-kupé nevybočuje z řad modelů AMG 43. To znamená upravené nárazníky, difuzor se čtyřmi koncovkami výfuku, speciálně upravenou masku chladiče a především 19palcová kola s pneumatikami 235/55 vpředu a 255/50 vzadu, za nimiž se ukrývají perforované kotouče o průměru 360, respektive 320 milimetrů. Mezi příplatky jsou pak nejrůznější ráfky až do velikosti 21 palců. Kabina je charakteristická černým čalouněním s červeným prošíváním. Sportovní sedadla kombinují kůži s mikrovláknem, volant je celý potažený usní. Palubní desku tvoří dva analogové budíky a 5,5palcový displej, na středové konzoli je pak obrazovka s úhlopříčkou 7 nebo 8,4 palců. S menším displejem se pojí audiosystém Audio 20 CD, s tím větším potom infotainment s navigací, službami Comand Online nebo připojením k internetu. Premiéru oslaví vůz na pařížském autosalonu, do prodeje půjde 6. října s dodávkami od prosince letošního roku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?