Porsche Macan je téměř v jakékoliv verzi velice rychlým SUV střední třídy. Ve verzi Turbo dokonce dost možná nejrychlejším zástupcem své kategorie vůbec. Pořád to jde ale ještě lépe, jak nyní dokazuje právě Macan Turbo s továrním balíčkem Performance.
Cayman s karosérií SUV, chtělo by se skoro říct při pohledu na Macan Turbo Performance. Není to tedy myšleno úplně doslova, jeho dynamické parametry ale i tak celkem solidně berou vítr z plachet konkurenci. Dvakrát přeplňovaný šestiválec o objemu 3.6 litru pod kapotou Macanu totiž dostal pořádný upgrade, což jeho výkon posunulo o 30 kW (40 k) na 324 kW (440 k) a točivý moment o 50 Nm na 600 Nm mezi 1500 až 4500 ot./min. S motorem nadále spolupracuje sedmistupňový dvouspojkový automat PDK, jenž má však kratší prodlevy mezi řazením jednotlivých stupňů a vyšší točivý moment při přeřazování.
Výrazně se tak nárůst síly a upravená převodovka podepsaly na dynamice vozu, z 0 na 100 km/h zrychluje za 4,4 sekundy (- 0,4 sekundy) a maximálně dosahuje 272 km/h (+ 6 km/h). Zlepšilo se i pružné zrychlení z 80 na 120 km/h, které v režimu Sport Plus zabere nyní jen 2,9 sekundy (- 0,2 sekundy). Sluší se zmínit i kombinovanou spotřebu mezi 9,4 a 9,7 l/100 km. Měnily se ale i další prvky. Například podvozek PASM byl pro Turbo Performance specificky naladěn a snížen o 15 milimetrů. Brzdové kotouče jsou naopak větší, vpředu o 30 milimetrů, takže mají nyní průměr 390 milimetrů. Kromě toho mají šestipístkové třmeny a červené lakování. Standardem je pak také sportovní výfukový systém a balíček Sport Chrono, za příplatek Porsche nabízí o 10 milimetrů snížené vzduchové odpružení s automatickým nastavováním světlé výšky.
Zvenku se v základu mnoho změn neodehrálo, to ale neznamená, že se Macan Turbo Performance nemůže odlišit. Slouží k tomu například balíček Turbo Exterior s 21palcovými koly v designu 911 Turbo a černém lesklém laku, full-LED přední světla se systémem PDLS Plus a několika detaily v lesklé černé barvě. Balíček Turbo Interior pro změnu obsahuje černé kožené čalounění s prvky z Alcantary, barevné dekorační plochy a několik karbonových doplňků. Objednávky v Německu již běží, ceny startují na 91 142,90 eurech (cca 2 464 000 korun).
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?