Chcete-li koupit malý vůz a hledíte na každou korunu, pak by vás mohl zaujmout nový Hyundai i10. Ten nově prošel modernizací a my vám prozradíme, co vše se u něj změnilo.
Jedná se o modelový rok 2017 a vůz představuje hned několik znatelných změn. Vpředu je to přepracovaná maska chladiče, k níž se přidaly dva kruhové LED světlomety. Nenechte se ale zmást, tohle nejsou mlhová světla, jedná se totiž o LED denní svícení. Klasické mlhovky najdeme v rozích předního nárazníku.
Vzadu se omlazený i10 vyznačuje lehce pozměněným designem nárazníku, drobně retušovanými zadními světly a kulatými mlhovkami. Víc změn zvenčí nehledejme, snad až na nová kola z lehkých slitin o velikosti 14 palců.
I přes modernizaci se v kabině nachází jen nové čalounění sedadel, čímž změny končí. Ani pod kapotou nehledejme novinky, i10 bude v prodeji stále se dvěma benzinovými motory o objemu 1 a 1,25 litru. Naštěstí, facelift se projevil na výbavě vozu, kdy v ní najdeme aktualizovaný informační systém se 7palcovým dotykovým displejem. Systém podporuje funkci Apple CarPlay a Android Auto a dokonce nabídne za příplatek navigaci s bezplatnými aktualizacemi po dobu sedmi let.
Hyundai současně vybavil i10 dvěma aktivními bezpečnostními systémy Front Collision Warning System (varování před hrozící kolizí) a Lane Departure Warning System (hlídání vozu v jízdním pruhu). Jeden používá přední senzory v nárazníku a druhý pro změnu kameru ve zpětném vnitřním zrcátku.
„Nová i10 je vitrínou značky, která nabízí vysokou kvalitu a nadšení pro detail,“ právě tohle řekl Tony Whitehorn, prezident a generální ředitel britského zastoupení společnosti Hyundai Motor. Hyundai i10 je na tamním trhu jedno z nejprodávanějších vozů ve své třídě a je populární mezi zákazníky po celé Velké Británii. Jeho facelift tak pomůže tuhle popularitu nadále udržovat.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?