Volkswagen se aktuálně nemusí vypořádávat jen s Dieselgate a odstávkou výroby Golfu a Passatu, ale i masivním únikem nových modelů. Na internet se totiž během dneška dostaly hned tři důležité novinky příštích několika měsíců.
Ačkoliv musí Volkswagen šetřit kde se dá, v představování nových aut nikterak nepolevuje. Už do Paříže tak chystá nejen nový koncept elektromobilu, ale třeba také facelift Golfu. Ten měl zůstat tajemstvím ještě několik týdnů, díky holandskému AutoBlogu si omlazený bestseller můžeme pohlédnout už dnes a nutno podotknout, že nějakou revoluci nečekejte. Minimálně designově totiž Volkswagen pouze lehce upravil nárazníky, přední světla pak dostala novou optiku se zakřivenými pásky LED diod. Vedle standardního hatchbacku a kombi unikla i sportovní verze GTI, u níž ale najdete prakticky ty stejné změny, jen v ostřejším hávu. Do kabiny by se měl nastěhovat větší displej multimediálního systému a možná i ovládání prostřednictvím gest. Na potvrzení si ale budeme muset ještě chvíli počkat.
Nejde ale o jediný dnešní únik nového Volkswagenu. AutoBlog.nl zveřejnil také snímky čtyřdveřového kupé CC, o jehož testování jste se mohli dočíst již včera. Asi není překvapením, že design víceméně kopíruje koncept Sport Coupé GTE, připomíná ale také nový Passat nebo Phideon. Ostatně předchozí generace z Passatu vycházela a chvíli nesla i jeho jméno. Novinka bude stát na platformě MQB s délkou kolem 4,8 metru. Pod kapotou se objeví to nejlepší z koncernové nabídky, dá se tedy čekat zážehový šestiválec TSI, dvakrát přeplňovaný dvoulitr TDI nebo plug-in hybridní ústrojí GTE, známé vedle výše zmíněného konceptu i z Passatu. Premiéra vozu je údajně naplánována na příští rok do Ženevy, prodeje pak začnou koncem roku.
Stranou zájmu nesmí pochopitelně zůstat ani segment SUV. Tam již za pár dnů s velkou slávou zamíří Škoda Kodiaq, i ona však dostane sourozence s logem VW na kapotě. Půjde o model Teramont (podobu známe opět díky AutoBlogu.nl), jehož předobrazem je už tři roky starý koncept CrossBlue. Auto je primárně určeno pro USA a Čínu, vyloučen ale není ani jeho příchod do Evropy. SUV s délkou kolem 4,7 metru bude samozřejmě využívat služeb modulární platformy MQB. Do interiéru se vejde až sedm cestujících, palubní deska by podle zákulisních informací měla být dost ovlivněna již zmíněným Kodiaqem. V motorovém prostoru se vzhledem k cílovým trhům dočkáme i atmosférického zážehového šestiválce, v případě příchodu do Evropy jsou tutovkou motory TSI nebo dvakrát přeplňovaný dvoulitr TDI. Premiéra by se měla odehrát v listopadu v Los Angeles.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?