Dnes jsme vás informovali o tom, že Ford pilně vyvíjí příští generaci Fiesty. Co by jste ale řekli na ostrou verzi menšího Ka+?
Ta by nesla tradiční písmenka ST a konkurentem by mu byla například Dacii Sandero (pokud by měla nějakou sportovní verzi). Pod kapotou se ale nachází jeden jediný motor - benzinová dvanáctistovka Ti-VCT s výkonem 63 kW.
Ford Ka+ ale nepatří k hlavním tahounům prodejů Fordu a tak výrobce nechystá žádnou ostřejší verzi. I tak se ale můžeme podívat na dva grafické návrhy od umělce se jménem Theophilus Chin, které se mu podle nás hodně povedly.
Inspirací se stala současná Fiesta ST a výsledek vidíme sami. U obyčejně prodávané verze pak najdeme v základu čtyři airbagy, manuální klimatizaci, rádio na CD přehrávačem, elektricky ovládaná přední okna, infotainment Ford Sync s hlasovým ovládáním a bluetooth handsfree, přední mlhovky, centrální zamykání s dálkovým ovládáním nebo výškově nastavitelné sedadlo řidiče.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?