Automobily značky Caterham jsou pokračovatelem legendy z dílny Colina Champana, známé jako Lotus Seven. Na světě ale nalezneme mnoho dalších společností, které podobné vozy staví. Mezi ně patří český Kaipan nebo nizozemský Donkenvoort. Druhý jmenovaný ale kultovní sporťák v poslední době posunul na docela jinou úroveň.
Nizozemská automobilka Donkervoort byla založena v malé dílně roku 1978. Původní vozy se od ostatních kopií Lotusu Seven příliš nelišili. Postupem času Nizozemci upravili design vozu natolik, že jej s Lotusem Seven pojí již jen společný původ.
V roce 2008 byl představen na autosalonu v Ženevě Donkervoort D8 GT. O tři roky později byl představen model D8 GTO v aktuální generaci.
Pro letošní rok automobilka představila svůj dosud nejbrutálnější model. Ten nesa název Donkervoort D8 GTO RS.
Tato nizozemská brutalita je výsledkem dvouletého vývoje. Během toho se konstruktéři zaměřili na zlepšení aerodynamických vlastností vozu, včetně stylistických úprav designu přední části vozu, rozsáhlé úpravy podvozku. Ten neunikl přepracování zavěšení, tlumení, a dokonce i rozchodu kol, díky čemu dokáže vůz snadněji držet stopu.
Inženýři Donkervoortu neopomenuli ani pohonnou jednotku 2,5 TFSI od Audi. Na její úpravu přispěchali Donkervoortu na pomoc zaměstnanci společnosti Bosch, která je zodpovědná za nastavení nové dvojité spojky a systému Launch Control.
Aby řidič dokázal udržet stroj na uzdě, byl značně přepracován i brzdový systém.
Vozů v této specifikaci vznikne jen 40 kusů. Prodejní cena je stanovena na 151.173 € bez daně. (cca 4.100.000 Kč)Pokud se vám tato nizozemská šílenost zamlouvá neváhejte, více než polovina vozů je totiž již udána.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?