Dva crossovery už Nissan ve své nabídce má. Extravagantní Juke je ale pořád spíše autem do města, zatímco Qashqai může pro někoho být až příliš velký. Proto se mezi tuto dvojici zařadí model Kicks, zatím určený výhradně pro Latinskou Ameriku.
Pokud pamatujete stejnojmenný koncept z roku 2014, jistě Vás na první pohled upoutá dvoubarevné lakování karosérie. To jediné taky z konceptu zůstalo, jinak je Kicks značně konvenčnější, což ale nutně neznamená, že je usedlý nebo nudný. Přední části dominují maska chladiče ve tvaru písmene V a na ni navazující světlomety, vzadu jsou reflektory ve tvaru bumerangu a černý C-sloupek, vytvářející dojem plovoucí střechy.
Jak už bylo zmíněno, Kicks se svými rozměry zařadí mezi Juke a Qashqai. Znamená to délku 4295 milimetrů, šířku 1760 milimetrů, výšku 1590 milimetrů a rozvor náprav o délce 2610 milimetrů. Nissan tvrdí, že jeho novinka nabídne nejvíce místa uvnitř v celém segmentu a také jeden z největších zavazadlových prostorů. Konkrétní čísla si ale zatím nechává pro sebe.
Přesunout se tak můžeme do přední části kabiny, kde hrají prim zploštělý volant a sedmipalcový dotykový displej multimediálního systému. Ten je zasazen do hodnotně vypadající dvoubarevné palubní desky, která pro změnu barevně ladí s výplněmi dveří a čalouněním sedadel. Přístrojový panel je tvořen analogovým rychloměrem a digitálním displejem. Ve výbavě vozu se objeví například čtyři kamery systému Around View Monitor a detekce pohybujících se objektů.
Nissan Kicks přijde do brazilských showroomů v srpnu letošního roku. Do konce fiskálního roku 2016 pak vstoupí i na další trhy v Latinské Americe, kde se prodávají vozy s volantem nalevo. Střednědobý plán pak počítá s uvedením crossoveru na dalších více než 80 světových trhů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.