Dva crossovery už Nissan ve své nabídce má. Extravagantní Juke je ale pořád spíše autem do města, zatímco Qashqai může pro někoho být až příliš velký. Proto se mezi tuto dvojici zařadí model Kicks, zatím určený výhradně pro Latinskou Ameriku.
Pokud pamatujete stejnojmenný koncept z roku 2014, jistě Vás na první pohled upoutá dvoubarevné lakování karosérie. To jediné taky z konceptu zůstalo, jinak je Kicks značně konvenčnější, což ale nutně neznamená, že je usedlý nebo nudný. Přední části dominují maska chladiče ve tvaru písmene V a na ni navazující světlomety, vzadu jsou reflektory ve tvaru bumerangu a černý C-sloupek, vytvářející dojem plovoucí střechy.
Jak už bylo zmíněno, Kicks se svými rozměry zařadí mezi Juke a Qashqai. Znamená to délku 4295 milimetrů, šířku 1760 milimetrů, výšku 1590 milimetrů a rozvor náprav o délce 2610 milimetrů. Nissan tvrdí, že jeho novinka nabídne nejvíce místa uvnitř v celém segmentu a také jeden z největších zavazadlových prostorů. Konkrétní čísla si ale zatím nechává pro sebe.
Přesunout se tak můžeme do přední části kabiny, kde hrají prim zploštělý volant a sedmipalcový dotykový displej multimediálního systému. Ten je zasazen do hodnotně vypadající dvoubarevné palubní desky, která pro změnu barevně ladí s výplněmi dveří a čalouněním sedadel. Přístrojový panel je tvořen analogovým rychloměrem a digitálním displejem. Ve výbavě vozu se objeví například čtyři kamery systému Around View Monitor a detekce pohybujících se objektů.
Nissan Kicks přijde do brazilských showroomů v srpnu letošního roku. Do konce fiskálního roku 2016 pak vstoupí i na další trhy v Latinské Americe, kde se prodávají vozy s volantem nalevo. Střednědobý plán pak počítá s uvedením crossoveru na dalších více než 80 světových trhů.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?