Dva crossovery už Nissan ve své nabídce má. Extravagantní Juke je ale pořád spíše autem do města, zatímco Qashqai může pro někoho být až příliš velký. Proto se mezi tuto dvojici zařadí model Kicks, zatím určený výhradně pro Latinskou Ameriku.
Pokud pamatujete stejnojmenný koncept z roku 2014, jistě Vás na první pohled upoutá dvoubarevné lakování karosérie. To jediné taky z konceptu zůstalo, jinak je Kicks značně konvenčnější, což ale nutně neznamená, že je usedlý nebo nudný. Přední části dominují maska chladiče ve tvaru písmene V a na ni navazující světlomety, vzadu jsou reflektory ve tvaru bumerangu a černý C-sloupek, vytvářející dojem plovoucí střechy.
Jak už bylo zmíněno, Kicks se svými rozměry zařadí mezi Juke a Qashqai. Znamená to délku 4295 milimetrů, šířku 1760 milimetrů, výšku 1590 milimetrů a rozvor náprav o délce 2610 milimetrů. Nissan tvrdí, že jeho novinka nabídne nejvíce místa uvnitř v celém segmentu a také jeden z největších zavazadlových prostorů. Konkrétní čísla si ale zatím nechává pro sebe.
Přesunout se tak můžeme do přední části kabiny, kde hrají prim zploštělý volant a sedmipalcový dotykový displej multimediálního systému. Ten je zasazen do hodnotně vypadající dvoubarevné palubní desky, která pro změnu barevně ladí s výplněmi dveří a čalouněním sedadel. Přístrojový panel je tvořen analogovým rychloměrem a digitálním displejem. Ve výbavě vozu se objeví například čtyři kamery systému Around View Monitor a detekce pohybujících se objektů.
Nissan Kicks přijde do brazilských showroomů v srpnu letošního roku. Do konce fiskálního roku 2016 pak vstoupí i na další trhy v Latinské Americe, kde se prodávají vozy s volantem nalevo. Střednědobý plán pak počítá s uvedením crossoveru na dalších více než 80 světových trhů.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.