Dva crossovery už Nissan ve své nabídce má. Extravagantní Juke je ale pořád spíše autem do města, zatímco Qashqai může pro někoho být až příliš velký. Proto se mezi tuto dvojici zařadí model Kicks, zatím určený výhradně pro Latinskou Ameriku.
Pokud pamatujete stejnojmenný koncept z roku 2014, jistě Vás na první pohled upoutá dvoubarevné lakování karosérie. To jediné taky z konceptu zůstalo, jinak je Kicks značně konvenčnější, což ale nutně neznamená, že je usedlý nebo nudný. Přední části dominují maska chladiče ve tvaru písmene V a na ni navazující světlomety, vzadu jsou reflektory ve tvaru bumerangu a černý C-sloupek, vytvářející dojem plovoucí střechy.
Jak už bylo zmíněno, Kicks se svými rozměry zařadí mezi Juke a Qashqai. Znamená to délku 4295 milimetrů, šířku 1760 milimetrů, výšku 1590 milimetrů a rozvor náprav o délce 2610 milimetrů. Nissan tvrdí, že jeho novinka nabídne nejvíce místa uvnitř v celém segmentu a také jeden z největších zavazadlových prostorů. Konkrétní čísla si ale zatím nechává pro sebe.
Přesunout se tak můžeme do přední části kabiny, kde hrají prim zploštělý volant a sedmipalcový dotykový displej multimediálního systému. Ten je zasazen do hodnotně vypadající dvoubarevné palubní desky, která pro změnu barevně ladí s výplněmi dveří a čalouněním sedadel. Přístrojový panel je tvořen analogovým rychloměrem a digitálním displejem. Ve výbavě vozu se objeví například čtyři kamery systému Around View Monitor a detekce pohybujících se objektů.
Nissan Kicks přijde do brazilských showroomů v srpnu letošního roku. Do konce fiskálního roku 2016 pak vstoupí i na další trhy v Latinské Americe, kde se prodávají vozy s volantem nalevo. Střednědobý plán pak počítá s uvedením crossoveru na dalších více než 80 světových trhů.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?