Mercedes-Benz ukázal novou generaci třídy E letos v lednu a po postupném odhalení dalších verzí přichází na řadu provedení kupé.
To bylo před pár dny natočeno s menším množství kamufláže na silnicích v Německu. Dvoudveřový model však zatím díky maskování působí poněkud zavalitě, za což může plánovaný vzhled podobný sedanu. Ten obnáší větší robustnější karoserii, která je patřičně upravena.
Při pohledu na video je vidět výrazně nižší střešní linie, bezrámová boční okna a nechybí i integrovaný zadní spoiler. Konkurentem by mělo být pro nové E Coupe německý soupeř BMW řady 6. Po letním odhalení kupé verze vozu pak teprve teprve jasné, kdo z dvojice bude přitažlivější.
Z videa si lze podle zvuku odvodit, že pod kapotou pracoval jeden z naftových motorů. Spekuluje se o dvoulitru s výkonem 194 koní a točivém momentu 400 Nm. Počítat však rozhodně máme i s dalšími pohonnými jednotkami.
V nabídce se objeví benzinové čtyřválce a šestiválce. Samotným vrcholem se má stát verze E Coupe AMG, jenž pod svou kapotou nabídne čtyřlitrový osmiválec s výkonem 571 koní. Ve verzi E Coupe AMG S by to pak mělo být 612 koní.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?