Force India se ke staré kvalifikaci vracet nechtěla: Q1 a Q2 byly lepší

Petr Hlawiczka, 23. března 2016, 06:35 Google+

Force India přiznala, že nechtěla hlasovat pro návrat ke starému formátu kvalifikace. Zástupce šéfa týmu, Bob Fernley, vysvětluje její důvody. První (Q1) a druhá část (Q2) v novém podání podle něj byly lepší.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Sergio Pérez na startovním roštu před závodem v Melbourne

Sergio Pérez na startovním roštu před závodem v Melbourne | foto: Sahara Force India

Sdílejte článek

Podle něj tak rychlé změny nebyly nutné: "Změna v kvalifikaci byla provedena částečně kvůli závodu. Jak můžete učinit takové rozhodnutí, aniž byste odjeli závod? Nechtěli jsme hlasovat pro [návrat ke starému systému]. Žádal jsem, aby bylo zaznamenáno, že jsme z principu proti a že by se tomu měl dát čas."

"Doufám, že více lidí zaujme naše stanovisko a časem o tom budou přemýšlet. Pneumatiky, kvalifikace, všechno má dopad na závod. Možná jsme měli trochu počkat. Šlo o zbrklou reakci a já si myslím, že z toho vzešly velmi zajímavé věci," naznačuje dále zástupce šéfa Force Indie.

Nechtěli ale za každou cenu stát proti změně: "Force India neudělá nic, co by F1 škodilo. Bude tvrdě bojovat kvůli nedostatkům v systému, ale neudělá nic škodlivého, pokud to je v nejlepším zájmu a všichni to tak cítí. My jsme nebyli nezbytně proti, nýbrž proti rozhodnutí, ke kterému se dospěje bez dostatečného času na rozmyšlení."

img-responsive

Podle Boba Ferleyho stačilo jen trochu upravit Q3, nový formát kvalifikace jinak nebyl špatný a F1 učinila další zbrklé rozhodnutí | foto: Sahara Force India

Nelíbí se mu také, že se vše zavrhlo kvůli poslední části, ve které se moc nejezdilo. Ty předchozí dvě podle něj totiž byly zajímavější: "Kdy jsme naposledy viděli tolik akce během Q1 a Q2? Proč se musíme soustředit na Q3 a zahodit to, co se dělo v Q1? Q2 byla téměř lepší, tak proč to jen trochu neupravit?"

"Nikdy jsem neviděl situaci, kdy jsme jezdili v kvalifikaci na super-měkkých pneumatikách absolutně naplno a kdy docházelo ke spoustě chyb. Šlo o skutečně nátlakovou situaci. Proč bychom si tedy nemohli odnést pozitiva, upravit slabší stránky a podívat se na to znovu?" ptá se Fernley.

Vytisknout

Diskuze: Force India se ke staré kvalifikaci vracet nechtěla: Q1 a Q2 byly lepší

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

  • Pátek

    • Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:30 - 23:14)
  • Sobota

    • Závod (18:00 - 19:00)
    • Kvalifikace (22:00 - 23:00)
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Romain Grosjean v Austrálii

Haas: Body nebyly v prvním závodu naším cílem

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

  2. Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud