SUV a crossovery patří k pilířům výrobního programu Nissanu. Jen v Evropě koupíte Juke, Qashqai a X-Trail, jejichž cílová skupina je poměrně široká. Japonci však chtějí ještě větší kus koláče, proto si brousí zuby na luxusnější patra segmentu. A právě sem patří koncepty Premium, odvozené od Qashqaie a X-Trailu.
Dominantní barvou „prémiového“ Qashqaie je matná čerň, kterou doplňují detaily ve zlatavě měděném odstínu. Konkrétně se jedná o podběhy kol, rámy bočních oken, přední světlomety a střešní ližiny. Ve spodní části auta jsou potom karbonová vlákna a především 20palcová hliníková kola. Pokud opustíme barevné schéma, pak má koncepční crossover upravené nárazníky a nástavce prahů. Uvnitř čeká čalounění světlou kůží Nappa, vybrané dekorační plochy zdobí karbon ve zlatavě měděné barvě. Celek doplňují chromované a lesklé černé prvky na volantu a řadící páce.
X-Trail Premium se, na rozdíl od svého menšího sourozence, oděl do matného bílého laku, doplněného střechou a kapotou z uhlíkových vláken. Barva těchto dílů je matně černá. Tmavý odstín mají rovněž spodní části nárazníků a dveří, respektive linka kolem masky chladiče. Kola o rozměru 20 palců kombinují černou se zlatavě měděnou, druhý odstín najdeme také na ochraném krytu motoru v předním nárazníku.
Opěrky hlav a bočnice sedadel jsou čalouněné světle hnědou kůži, zatímco na střední části opěradla a sedáku byla použita černá useň Ultrasuede s páskovým zdobením se zlatými perličkami. Přístrojová deska a výplně dveří mají dekorační plochy z černých karbonových vláken a matného černého chromu. To údajně dodává vozu sportovní charakter.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?