Italské Ferrari je již od svého vzniku neodmyslitelně spjaté s automobilovými závody. Krom formule 1 se Ferrari účastní i dalších závodních kategorií. Úspěchy si pravidelně připisuje například na poli vytrvalostních závodů. Nyní jeden ze svých úspěchů oslavuje novou edicí automobilu California T.
Tato jedinečná California T byla představena, na právě probíhajícím bruselském autosalonu, jako pocta týmu, který zvítězil s vozem 458 GT3 v kategorii Pro-Am Cup na loňském závodě 24 Hodin SPA.
Exteriér vozu je vyveden v, pro Ferrari typické, červené barvě Rosso corsa. Verze se skládací střechou je navíc vybavena výraznými žlutými šipkami na klikách dveří a žlutými detaily na kolech Argento Nürburgring. Nejvýraznějším prvkem exteriéru, podle kterého zaručeně tuto speciální edici, již má na svědomí divize Tailor Made, poznáte jsou závodní pruhu na středu vozu. Modré, bílá a červené pruhy se táhnou od čumáku až po záď.
Interiér odkazuje na závodní vozy Ferrari. Nalezneme zde velké množství detailů s karbonovým dekorem. Sedačky jsou, stejně jako palubní deska, zabaleny do luxusní modré Alcantary. Jedinečnost vozu dokazuje i hliníková plaketa, odkazující na výše zmíněné vítězství ve vytrvalostním závodě ve Spa.
Pod kapotou nalezneme motor, který známe z běžné Californie T. Jedná se o osmiválec 3,8 litru s výkonem 553 koňských sil.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?