Už hodně dlouhou dobu se spekuluje o tom, zda dostane aktuální Jeep Grand Cherokee pod kapotou i výkonný benzínový osmiválec Hellcat. Dneškem je to však téměř zcela jistě potvrzené.
Dárcem pohonné jednotky bude dvojice Dodge Challenger SRT a Charger SRT. Vše navíc prozradilo samotné vedení značky na právě probíhajícím detroitském autosalonu. Generální ředitel Jeepu navíc odpověděl zcela jasně na otázku, zda je možné 6,2litrový přeplňovaný osmiválec Hellcat dostat do Jeepu Grand Cherokee. Podle něj se do útrob Grand Cherokeeho nejen vejde, ale do konce příštího roku tam bude i opravdu usazen.
Přitom už skoro před dvěma roky se začala objevovat myšlenka vysoce výkonného Grandu Cherokee s tímhle motorem. K tomu si loni výrobce zaregistroval označení Trackhawk, což napovídá, že se příští rok dočkáme zběsilého Jeepu Grand Cherokee s motorem o výkonu přibližně 717 koní.
Dotyčná verze by měla umět zrychlit z nuly na 96 km/h za 3,5 sekundy a maximálka prolomí hranici 250 km/h. Pokud se pak tyto údaje stanou realitou, bude se jednat o nejrychlejší SUV na světě, alespoň v kategorii zrychlení z klidu na stovku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?