Aktuální Nissan Juke se pomalu chystá do důchodu a v souvislosti s novou generací se objevují nové zprávy.
Příští generace se má totiž objevit i s elektrickým hnacím ústrojím a měla by nést označení Pure Drive e-Power. Systém se skládá z malého benzínového motoru, akumulátoru a elektro motoru. Kombinovaný výkon bude činit 107 koní a 254 Nm točivého momentu.
Nový Juke pak bude nabízen i s celým sortimentem čtyřválců včetně přeplňovaného 1,6-litru s výkonem 217 koní koní a 260 Nm točivého momentu. Bude se jednat o lehce slabší verzi Juku Nismo RS, který jsme mimochodem nedávno testovali.
Příští Juke taktéž dostane některé designové prvky z nedávno představeného konceptu Gripz. Na trhu bychom jej přitom měli spatřit už příští rok. Podvozkově vyjede na platformě CMF-B, kterou dostane i nová Micra a Renault Clio.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?