Již dříve jsme informovali o tom, že Alfa Romeo má v plánu celkem osm nových modelů. Samozřejmě prioritní je Giulia, jejíž uvedení na trhy bylo zase odloženo. Dle posledních informací se začne prodávat v půlce příštího roku. Ovšem mnoho lidí nadchlo, že Alfa Romeo chystá i vlajkovou loď, což zaujalo i známého grafika Theophilusa China a vytvořil senzační ilustraci.
Alfa Romeo 166 se přestala vyrábět už v roce 2007 a od té doby čeká řada příznivců na jejího nástupce. Prozatím se milánská automobilka k ničemu neměla, ale dle nových plánů chce vyrábět i plnohodnotnou vlajkovou loď. Pro zmíněnou ilustraci posloužilo jako základ Maserati Ghibli, ze kterého byla stvořena Alfa Romeo Giorgio Quadrifoglio. Samozřejmě nebude se takhle jmenovat v sérii, údajně se spekuluje o staronovém označení Alfetta. Výkonná italská limuzína bude konkurovat například BMW M5, Audi RS6 či Mercedesu-AMG E 63.
Chvilku si musíme ještě počkat, než dojde na premiéru nástupce 166, neboť prioritou je nyní Giulia a vůbec první SUV italské automobilky. Oba se představí v průběhu příštího roku, a proto debut Alfetty se očekává v druhé polovině roku 2017. Jak už prozrazují přiložené ilustrace, autor se hodně inspiroval u Giulie Q. Musíme uznat, že celkový výsledek je famózní. Především půjde o skvělou volbu daného segmentu, protože limuzína nabídne úžasný design, pohon zadních kol, lehkou konstrukci a v neposlední řadě tradiční italský šmrnc.
To, kdy se dočkáme nástupce 166, bude záviset také na úspěších Giulie a prvního SUV. Ty jsou zkrátka pro automobilku prioritní, proto musíme doufat, že se oba uchytí a Alfa Romeo se tak bude moct věnovat i modelům mimo mainstream. Na závěr ještě připomínáme, které vozy můžeme očekávat od italské značky – limuzínu, větší SUV, znovuzrozené GTV a novou generaci Giulietty. Malé MiTo skončí nakonec bez nástupce a informace ohledně nové 4C jsou zatím mizivé, ale zřejmě se nepředstaví v druhé generaci.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?