V kontinentální Evropě Kiu K3, popřípadě Cerato nebo Forte, jak se jmenuje v USA nebo Rusku, mnoho lidí nezná. V jiných koutech světa jde ale o mimořádně populární sedan, jehož image ještě zatraktivnil aktuální facelift.
Podobně jako nedávno odhalená limuzína K7, i K3 dostala do boků protažená přední světla, vybavená LED diodami pro denní svícení. Modernější tvarování má i maska chladiče se strukturou včelí plástve a chromovaným rámečkem. Přepracovaný přední nárazník s agresivním nasáváním vzduchu model opticky rozšiřuje, totéž se dá říct také o nové grafice skupinových LED svítilen. Lehce se úpravy dotkly zadního nárazníku, oko laika je nicméně ani nemusí poznat.
Palubní deska se v základních tvarech neliší, díky jemnější textuře plastů některých výbavových verzí nicméně působí luxusnějším dojmem. Svůj podíl na tom má jistě i přepracovaný multimediální systém s několika velikostmi dotykové obrazovky, jehož přítomností došlo k redukci klasických tlačítek. Ač to na první pohled nevypadá, přepracován byl i panel ovládání klimatizace. Volant svým tvarem a lesklým černým dekorem navazuje na Cee’d nebo i další modely jihokorejské automobilky.
Pod kapotou 4560 mm dlouhého modelu najdeme zážehovou šestnáctistovku GDI o výkonu 132 koní při 6300 ot./min s točivým momentem 160 Nm při 4850 ot./min, spřaženou se šestistupňovým manuálem nebo automatem. Ekologičtější alternativu tvoří turbodiesel 1.6 VGT o výkonu 128 koní při 4000 ot./min s točivým momentem 279 Nm mezi 1900 - 2750 ot./min, spojený se šestistupňovým automatem. Později by měla dorazit sedmistupňová dvouspojková automatická převodovka, známá ze Cee’du.
Ve své domovině se upravený sedan již v prodeji, ceny začínají na 13 740 000 wonech (cca 304 000 korun). Za vrcholnou specifikaci s bezklíčkovým otevíráním kufru, parkovacími senzory, vyhřívanými sedadly nebo sledováním mrtvého úhlu necháte v showroomu 20 950 000 wonů (cca 463 000 korun).
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?