Stuttgartská automobilka si už dlouho pohrávala s myšlenkou, že postaví pár speciálních showroomů pro starší klasické modely. A vida, zmíněná myšlenka byla včera zrealizována, konkrétně na nizozemském území se otevřelo světově první Porsche Classic Center.
Zmíněné centrum, které se zaměří výhradně na prodej a servis klasických modelů, bylo otevřeno v holandské provincii Gelderland. Porsche má v plánu otevřít i další řadu podobných center, konkrétně v Austrálii, Belgii, Kanadě a USA. A proč se tak německá značka rozhodla? Jelikož dodnes jezdí více než 70% postarších vozů.
Porsche chce také rozšířit obchodní síť Porsche Classic Partners, mluví se o navýšení o 100 prodejců do roku 2018. Samozřejmě půjde o tradiční showroomy, kde však dojde k úpravám a řádnému proškolení zaměstnanců k práci na starších sportovních modelech. Rozšířené autosalony budou nabízet obyčejné opravy, přesněji dílčí i generální, ale také se mohou zákazníci těšit na dostupnost přibližně 52 000 originálních náhradních dílů.
Showroomy, které budou zařazeny pod Porsche Classic Partners, budou mít oddělené prostory pro veterány a nové vozy. Stuttgartská značka slibuje i dobře informovaný personál, které pomohou zákazníkům s jejími otázkami. V současné době je na světě už 24 poboček Porsche Classic Partners. Deset z nich se nachází v Německu, ale je k dispozici také v Estonku, Velké Británii, Itálii, Japonsku, Jižní Africe, Španělsku, Thajsku, Maďarsku, Švýcarsku a Spojených arabských emirátech. Jestli se dočkáme i v České republice, to zatím není jasné.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?