Vstoupit do segmentu luxusních limuzín a ještě se úspěšně prát s německou prémiovou trojkou, to je úkol pro většinu automobilek z kategorie neproveditelných. Jihokorejská dvojka, Hyundai a Kia, nicméně tento „předem prohraný boj“ podstoupí zas a znova, tentokrát však vyzbrojena novými modely Genesis G90 a K7.
O samostatné automobilce, přidružené k Hyundai, už řeč byla, proto se v tomto článku zaměříme na Kiu. Ta v USA i domovské Koreji nabízí hned dvě limuzíny, svou délkou atakující nebo překonávající pětimetrovou hranici. Větší je model K9, prodávaný v USA jako K900, o ní ale řeč, podobně jako o Genesisu, také nebude. Naproti tomu model K7, v USA známý jako Cadenza, se dočkal zcela nové generace.
A z prvních fotek, ukazující především vnější vzhled, je patrné, že cílem Jihokorejců bylo posunout svůj model více ke špičce segmentu. Máme tu do boků protažená full-LED přední světla, čtyřbodové LEDky denního svícení v předním nárazníku, rozměrnou masku chladiče a na šířku orientovaná skupinová LED světla, propojená chromovanou linkou. V nárazníku pak jsou ještě dvě chromované koncovky výfuku.
Do kabiny nás zatím Kia pustila jen prostřednictvím skice, na níž je vidět mohutná palubní deska s displejem multimediálního systému, dřevěným obložením a několika chromovaými linkami. Dá se předpokládat použití digitálního přístrojového panelu, vícezónové automatické klimatizace nebo koženého čalounění sedadel a výplní dveří.
Technika zatím zůstává zahalena tajemstvím, jelikož se ale na zádi objevuje logo „3.3“, je vysoce pravděpodobné, že se pod dlouhou kapotou ukrývá dvěma turbodmychadly dopovaný šestiválec o tomto objemu s výkonem 370 koní. Páka převodovky v interiéru pak naznačuje použití automatu, který by měl mít podobně jako v sesterském Genesisu G90 osm stupňů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?