Zatímco potřeby aktivně žijících mladých Evropanů uspokojují crossovery typu Nissan Juke nebo Renault Captur, v Číně na to mají dokonce speciální kategorii „rekreačních vozidel.“ Svou troškou do toho segmentu nyní přispívá, prostřednictvím modelu Lova RV, i Chevrolet.
Nebudeme si ale nic nalhávat, dnešní mládež většinu času touží po supersportech luxusních značek nebo alespoň silnějších kupátkách mainstreamových výrobců. Finančně ale dosáhnou tak leda na nějaký ten crossover nebo „rekreační vozidlo,“ a tak se Chevrolet rozhodl trochu aury svého Camara přenést i na Lovu RV.
Patrné to má být především v zadní části, která dostala výrazné tvarování, střešní spoiler a ostře řezaná světla. Vpředu je to pak klasický Chevrolet s rozdělenou maskou chladiče a xenonovými světlomety protaženými hodně do boků. Nechybí plejáda chromovaných elementů, na než v Číně hodně slyší, zatmavená okna nebo střešní ližiny.
4205 mm dlouhý, 1722 mm široký a 1525 mm vysoký Chevrolet s rozvorem 2550 mm pojme pětici cestujících a až 972 litrů zavazadel. Zadní sedadla se sklápí v poměru 4:6 a nechybí ani 22 odkládacích ploch včetně držáků nápojů pro obě řady sedadel nebo speciální přihrádky na deštník. Pracovišti řidiče dominuje sedmipalcová obrazovka multimediálního systému MyLink s Bluetooth konektivitou. Špetku luxusu přináší chromované kliky dveří, modrou barvou podsvícené přístroje a multifunkční volant čalouněný kůží.
O pohon modelu, stojící na platformě Chevroletu Aveo, se stará zážehová patnáctistovka DVVT o výkonu 109 koní s točivým momentem 141 Nm, kombinovaná s pětistupňovým manuálem nebo čtyřstupňovým automatem. Prodej v Číně již běží, ceny se pohybují v rozmezí 74 900 - 99 900 juanů (cca 298 000 - 398 000 korun). Výroba probíhá ve společném závodě SAIC-GM.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?