Ministerstvo dopravy vyhlašuje opravdovou válku řidičům, kteří rádi porušují maximální povolenou rychlost na v současnosti opravovaných úsecích dálnice D1.
Chystá totiž instalaci nových radarů, které pořádně zdokumentují každého neposlušného řidiče v daném zúžení. Jednoduše řečeno, kdo tam pojede rychleji než 80 km/h, dostane automaticky pokutu. Podle posledních průzkumů je jasně prokázano, že řidiči se v rekonstruovaných částech D1ky chovají bezohledně a denně ohrožují zdraví přítomných dělníků a dalších zaměstnanců.
Dokonce málokdo ví, že na jednom z opravovaných úseků si nedávno Ministerstvo dopravy otestovalo projíždějící řidiče. U Brna nechalo nainstalovat radar, který všem řidičům změřil rychlost. Výsledky pak byly katastrofální, po týdenním zkoumání se totiž ukázalo, že maximální povolenou rychlost tam překročilo skoro 34 tisíc aut, což je každý pátý řidič.
V budoucnu tak na nás na dálnici D1 bude čekat již známé úsekové měření. To funguje jednoduše, řidič nejprve mine první radar, jenž zaznamená jeho SPZ a rychlost a následně, až projede kolem druhého radaru, jeho rychlost se zprůměruje a kdo bude mít víc jak osmdesát, přijde mu poštou pokuta.
Tento nápad ale trochu děsí radnice v městech, která se nacházejí u dálnice. Na jejich stolech totiž bude přistávat každý registrovaný přestupek a jak si s tím úředníci poradí, to zatím nikdo netuší. Podle Ministerstva dopravy ale není důvod ke strachu. Pro dotčená města se prý připravuje speciální seminář, jak s pokutami a nově zavedeným systémem pracovat.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?